ضرورت تقویت و پاسداشت فرهنگ شهادت و ایثار

آیت الله آملی لاریجانی در پایان سفر دو روزه خود و هیات همراه به استان ایلام، در جلسه مسئولان عالی قضایی با قدردانی از زحمات و میزبانی مسئولان این استان به ویژه نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، استاندار و رئیس کل دادگستری استان، تصریح کرد: معاونت امور راهبردی، بررسی های مفصلی درباره دستگاه قضایی استان ایلام انجام داده و کاستی های موجود را احصاء کرده است. تلاش ما بر این است که بتوانیم با تامین اعتبارات مناسب، بخشی از این کاستی ها را برطرف کنیم.

رئیس قوه قضاییه افزود: با بررسی های صورت گرفته، به این نتیجه رسیدیم که قریب به 140 میلیارد تومان برای برطرف کردن مشکلات دستگاه قضایی استان در طول سه سال نیاز است. حدود دو سوم از این میزان، به عهده بودجه خاص قوه قضاییه گذاشته شده و باقی آن نیز از محل اعتبارات دولت باید تامین شود که از استاندار محترم انتظار می رود در این زمینه کمک کنند.

آیت الله آملی لاریجانی درباره شورای حل اختلاف شهرستان های استان ایلام نیز گفت: تمهیداتی جهت تامین فضای فیزیکی مناسب برای شوراهای حل اختلاف در شهرستان های استان ایلام اندیشیده شده که امیدواریم هر چه زودتر محقق شود.

براساس این گزارش، در ادامه جلسه مسئولان عالی قضایی، معاون راهبردی قوه قضاییه با اشاره به بازرسی تیمی 60 نفره از مدیران و کارشناسان قوه قضاییه برای بررسی مشکلات دستگاه قضایی و سازمان های تابعه قوه قضاییه در استان ایلام، به ارائه گزارشی از وضعیت مجموعه قضایی این استان پرداخت و مواردی در این جلسه به تصویب رسید که مورد تایید رئیس قوه قضاییه قرار گرفت.

آیت الله صادق آملی لاریجانی در دیدار با خانواده شهید ملاحی، بر ضرورت تقویت و پاسداشت فرهنگ شهادت و ایثار تاکید کرد و گفت: این کشور مدیون خون شهدا و علو معنا و عرفان آنهاست. این کشور امام زمان (عج) را همین معنویت نگه داشته و خانواده شهدا نیز در این اجر سهیم هستند.

رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه خانواده معظم شهدا مایه مباهات و افتخار کشور هستند، اظهار کرد: همه ما باید فرهنگ شهادت و ایثار را تقویت کنیم و یکی از مهم ترین طرق پاسداشت این فرهنگ، تکریم و بزرگداشت خانواده شهداست.

آیت الله آملی لاریجانی با اشاره به روایتی از امیرالمومنین حضرت علی (ع) اظهار کرد: حضرت می فرمایند «بالاترین امر، صبر است». این صبر در بیت محترم شهدا بیش از هر جای دیگری است و خانواده معظم شهدا از این نعمت بزرگ برخوردارند که مسیر برای توسل به شهیدان و شفاعت، برایشان بسیار هموار است.

همسر شهید ملاحی نیز در این دیدار با قدردانی از رئیس قوه قضاییه گفت: ما بر سر عهدی که با امام، مقام معظم رهبری و شهدا بستیم، خواهیم بود.

رئیس قوه قضاییه در دیدار با جانباز سرافراز، غیاثی نیز صبر جانبازان را موجب نورانی تر شدن باطن آنان دانست و صحت و عافیت همه جانبازان اسلام و انقلاب را از درگاه حق متعال مسالت کرد.

آیت الله لطفی نماینده ولی فقیه و امام جمعه ایلام، حجت الاسلام صادقی معاون فرهنگی قوه قضاییه، حجت الاسلام خلفی رئیس حوزه ریاست قوه قضاییه، رزم رئیس کل دادگستری استان ایلام، فرمانده سپاه استان ایلام، فرمانده انتظامی استان و مدیرکل بنیاد شهید استان ایلام، در این دیدارها آیت الله آملی لاریجانی را همراهی کردند.