زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد

در راستای سفر رئیس قوه قضاییه به استان ایلام، رئیس سازمان زندان ها با مسئولین و مردم شهرستان ایوان دیدار و در نشستی با شورای اداری به بررسی وضعیت این شهرستان پرداخت.

آقای جهانگیر با حضور در نشست شورای اداری شهرستان ایوان گفت: آنچه امروز برای رشد و توسعه تمام بخش های کشور مورد نیاز است وحدت و همکاری تمام نهادها و ارگان ها در کنار همدلی تمام اقوام کشور است.

جهانگیر با اشاره به وضعیت قضایی شهرستان ایوان گفت: عمده ترین دلیل جرم در این منطقه بیکاری و نبود شغل است که متولیان امر برای ریشه کن کردن آن باید اقدام جدی نمایند.

وی با بیان اینکه زندان نباید راه حل اول برای برخورد با جرائم باشد گفت: با زندانی شدن فرد خانواده وی دچار بحران های عدیده می شود و این مساله می تواند به توسعه چرخه جرم در جامعه منجر شود.

این مقام ارشد قضایی اظهار داشت: امنیت از نیازهای اساسی بشر است که بحمدلله در کشور ما با تلاش نهادهای مختلف امنیت لازم وجود دارد و همه ما باید قدر آن را بدانیم.

وی عنوان کرد: در سایه امنیت باید برای توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تلاش کنیم تا تمام کشور دارای توسعه متوازن و پایدار باشد.
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضائیه تاکید کرد: نباید قضات به سادگی از زندان برای برخورد با جرائم استفاده کنند و به خصوص افراد بدهکار و محکومان مالی تا حد امکان نباید به زندان بیایند.

در ابتدای این نشست که مقامات قضایی و اجرایی استان حضور داشتند،امام جمعه، فرماندار و دادستان شهرستان ایوان گزارشی از وضعیت بخش های مختلف شهرستان ارائه نمودند.

شایان ذکر است رئیس سازمان زندان ها که با استقبال رسمی مقامات قضایی و اجرایی وارد شهرستان ایوان شد در بدو ورود با حضور در مزار شهدای گمنام به مقام شامخ شهدا ادای احترام نمود.