حذف آرم طرح ترافیک از فروردین سال آینده

سردار محمدرضا مهماندار رئیس پلیس راهور تهران گفت: این طرح توسط شهرداری تهران ارائه شده که بر اساس آن پیشنهاد شده فروش کارت طرح ترافیک حذف و شارژ کارت جایگزین شود. از سوی دیگر بر اساس این طرح پیشنهاد شده که طرح زوج و فرد پولی شود.

وی با اشاره به اینکه فعلا این طرح در مرحله بررسی پلیس است، گفت: از نظر ما هنوز این طرح ابهاماتی مانند مشخص نبودن میزان تقاضای سفر روزانه، فشار به معابر پیرامونی زوج و فرد با پولی کردن این محدوده و غیره دارد.

رئیس پلیس راهور تهران با تاکید بر اینکه باید ابعاد اجتماعی و انتظامی طرح پیشنهادی شهرداری تهران کاملا بررسی شود، گفت: به طور قطع اجرایی شدن این طرح تصمیم صرف یک نهاد یا سازمان نیست و حداقل نیازمند مصوب شدن در شورای ترافیک شهر تهران و شورای شهر تهران است.

وی خاطرنشان کرد: باید با روشهای جدید میزان استفاده از خودرو شخصی را کاهش دهیم چرا که این امر یکی از راههای کاهش آلودگی هوا و ترافیک است.

رئیس پلیس راهور تهران در پاسخ به سوالی در خصوص اینکه آیا اجرای این طرح به سال آینده می رسد یا خیر، گفت: اگر امسال کارشناسی طرح از نظر پلیس نتیجه بدهد و مراحل دریافت مصوبات آن طی شود شاید به اجرای آن امسال محقق شود، ولی احتمال اجرایی نشدن آن هم با این فرصت کم، زیاد است.