سهم 30 درصدی کارخانه ها در آلودگی هوای تهران

محمدحسین مقیمی‌ استاندار تهران در حاشیه‌ جلسه شورای سوادآموزی‌ که امروز(سه‌شنبه) برگزار شد، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: برای کاهش آلودگی هواتکالیف‌ هر دستگاه‌ اجرایی باید مشخص‌ شود. همچنین باید در بودجه سال آینده سهم شهرداری‌ها را بیشتر کنیم تا بتوانند حمل و نقل را توسعه دهند.

وی در ادامه افزود: 70 درصد آلودگی هوا به خاطر وضعیت‌ حمل و نقل‌ شهر تهران است که باید با افزایش ناوگان حمل و نقل عمومی و خروج ناوگان فرسوده از آلودگی هوا بکاهیم. همچنین 30 درصد آلودگی هوا مربوط به کارخانجات‌ و سایر موارد است.

استاندار تهران عنوان کرد: باید تسهیلات بانکی را در اختیار کامیون‌داران قرار دهیم تا این کامیون‌های فرسوده از رده خارج شوند.

مقیمی درباره شلوغی‌های اخیر عنوان کرد: وظیفه‌ امنیت شهر تهران با شورای تأمین و دستگاه‌های امنیتی است و این مجموعه‌ها مسائل شب‌های گذشته را رصد کردند، البته مردم خواسته‌ها و گلایه‌هایی دارند‌ اما در میان تظاهر‌ کنندگان کسانی هستند که آشوبگر‌ بوده و به سرمایه‌های شهر ضرر می‌زنند و اموال عمومی را تخریب می‌کنند که این افرد حتماً به دستگاه‌های قضایی جهت برخورد معرفی خواهند شد.

استاندار تهران در پایان عنوان کرد: ما باید اماکنی را برای اعتراضات مردمی پیش‌بینی کنیم تا مردم بتوانند اگر اعتراض و درخواستی دارند در این مکان‌ها مطرح و نمایندگان آن ها مشکلات مردم را پیگیری کنند.