کشتن کودکان به عنوان تلخ‌ترین جنایت‌های سال 96

کودکانی که هیچ قدرت دفاعی از خود نداشته و بی‌دلیل و بدون هیچ گناهی زندگی‌شان را از دست می‌دهند.

گزارشی که می‌خوانید درباره تعدادی از کودکانی است که امسال به قتل رسیده‌اند و تلخی جنایت آنها را خبرساز کرد.

جنایت از سوی مرد رنگرز

آتنا اصلانی، دختر هفت ساله‌ای بود که 28 خرداد 96 همراه پدر راهی خیابان‌ها شد تا پدر وسایل داخل خودرویش را به فروش برساند. ساعت حدود 5 بعدازظهر بود که آتنا از خودروی وانت پدرش فاصله می‌گیرد و بعد از آن ناپدید می‌شود. با ناپدید شدن دخترک، تحقیقات کارآگاهان پلیس پارس‌آباد استان اردبیل آغاز می‌شود، اما هیچ ردی از او به دست نیامد.

تحقیقات برای یافتن دخترک 7 ساله ادامه داشت تا این که اسماعیل، صاحب مغازه رنگرزی به عنوان مظنون به قتل بازداشت می‌شود. مغازه رنگرزی در چند متری بساط پدر آتنا بود و دوربین‌های مداربسته رفتن دخترک را به سمت مغازه نشان می‌دادند، اما هیچ دوربینی ورود کودک به داخل مغازه را ثبت نکرده بود.

در تحقیقات، اسماعیل منکر جنایت بود تا این که در تماس با خانواده‌اش عنوان کرد بسته‌ای را داخل بشکه در پارکینگ خانه کناری گذاشته است و از آنها خواست تا بسته را از آنجا بیرون ببرند.

خانواده اسماعیل این موضوع را به پلیس اعلام کرد و درنهایت جسد دخترک داخل پارکینگ و بشکه‌ای که متهم در مورد آن با خانواده‌اش صحبت کرده بود پیدا شد و مرد جوان به اتهام قتل عمد و اذیت و آزار پای میز محاکمه رفت و به قصاص محکوم شد. او 29 شهریور به دار مجازات آویخته شد.

کودکی به نام اهورا

یکی دیگر از کودکانی که نامش در فهرست قربانیان جنایت هولناک قرار گرفت اهورا بود؛ کودک دو سال و هشت ماهه‌ای که به دست ناپدری‌اش مورد آزار و اذیت قرار گرفت، اما این پایان ماجرا نبود، چراکه ناپدری کودک پس از اجرای نقشه شیطانی‌اش سر کودک را به دیوار کوبید و به زندگی او پایان داد.

به دنبال این جنایت تیم تحقیق شهرستان رشت وارد عمل شده و مرد جوان بازداشت شد. او در تحقیقات گفت: مادر اهورا هنوز از سر کار به خانه برنگشته بود و من به اتاق اهورا رفتم و در حالی که در حالت خواب و بیدار بود، او را مورد آزار قرار دادم و بعد از آن دوبار سر کودک را به دیوار کوبیدم.

با اعتراف متهم جوان به قتل، او به بازسازی صحنه جنایت پرداخت و با تکمیل پرونده پای میز محاکمه رفت. قضات دادگاه کیفری استان گیلان در حالی که متهم این پرونده در دادگاه منکر اتهامش بود، او را به خاطر قتل به قصاص و به خاطر تفخیذ به عنف به 100 ضربه شلاق و دو سال تبعید محکوم کردند.

جنایت مرد کبوترباز

ابوالفضل، قربانی دیگر جنایت کودکان بود. پسر 11 ساله‌ای که جمعه 17 شهریور برای بازی خانه را ترک کرد و هرگز بازنگشت. با ناپدید شدن ابوالفضل عکس و مشخصات او نه‌تنها در اختیار پلیس قرار داده شد، بلکه در فضای مجازی نیز منتشر شد.

تحقیقات برای یافتن ابوالفضل ادامه داشت تا این که شاهدی سرنخ ماجرا را به کارآگاهان داد. او مدعی شد پسر کبوتربازی را که در نزدیکی پارک زندگی می‌کند، دیده که با ابوالفضل در حال رفتن به سمت خانه‌شان بوده است.

به این ترتیب پسر جوان بازداشت شد و به جنایت هولناک اعتراف کرد. پسر جوان به بهانه نشان دادن کبوترهایش ابوالفضل را به خانه می‌برد و او را به قتل می‌رساند. بعد از آن جسد را داخل چمدانی گذاشته و این موضوع را به برادرش اطلاع می‌دهد.

مرگ بر اثر گرمای داخل خودروی پراید

ماجرای مرگ بنیتا شاید یکی از تلخ‌ترین پرونده‌های جنایت کودکان باشد. این که تمام قتل‌های کودکان تلخ و ناراحت‌کننده است جای شکی نیست، اما این نوزاد هشت ماهه در اوج گرما و در نهایت تشنگی داخل خودرویی که آن را ربوده بودند جان سپرد.

این اتفاق با سرقت خودروی پراید پدر بنیتا ساعت 9 و 30 دقیقه پنجشنبه 29 تیر امسال در خیابان مشیریه آغاز شد. پدر بنیتا کودکش را داخل خودروی روشن گذاشت و برای بستن در حیاط خودرو را ترک کرد.

عامل این جنایت و دوستش زمانی که خودروی روشن را دیدند تصمیم به سرقت آن گرفته و مرد جوان خودش را به خودرو رساند و آن را به حرکت درآورد. پدر بنیتا که شاهد ماجرا بود خود را روی خودرو انداخت و با فریاد از سارق جوان می‌خواست که به بچه‌اش رحم کند، اما سارق بدون توجه به او به فرارش ادامه داد.

گزارش این سرقت به پلیس اعلام شد، اما هیچ رد و سرنخی از خودرو و کودک هشت ماهه به دست نیامد. تا این که شش روز بعد همدست متهم اصلی با پلیس تماس گرفت و راز این آدم‌ربایی و سرقت را برملا کرد. کارآگاهان بلافاصله متهم اصلی این پرونده را دستگیر کردند و او مدعی شد همان روز بچه را به همراه ماشین رها کرده است

به این ترتیب کارآگاهان راهی محل شدند و با جسد دخترک در حالی مواجه شدند که بر اثر تشنگی و گرما جان داده بود. متهم ردیف اول این پرونده به قصاص محکوم شد و حکم او به زودی قرار است اجرا شود.