بلایی هولناکی که سر مریم نوعروس جوان آمد + عکس

رسیدگی به این پرونده از 21 اسفند ماه سال 94 وقتی در دستور کار پلیس قرار گرفت که ماموران راهنمایی و رانندگی در جاده دماوند با یک پراید روبه رو شدند که زن جوانی از داخل آن به بیرون پرتاب شد.

ماموران خود را به خودرو مورد نظر رساندند. مرد راننده که پریشان بود ادعا کرد همسر 26 ساله اش به نام مریم خودش را از داخل خودرو به بیرون پرت کرده است. زن جوان به بیمارستان منتقل شد اما به خاطر شدت جراحات جان سپرد. در حالی که برای همسر 30 ساله قربانی به نام مهرداد قرار منع تعقیب صادر شده بود پدر و مادر مریم از دامادشان شکایت کردند و گفتند این مرد باعث قتل دخترشان شده است. مهرداد منکر دست داشتن در قتل بود ولی پرونده وی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد.

وی دیروز در حالی پای میز محاکمه ایستاد که پدر و مادر مریم برای وی حکم قصاص خواستند.

قتل

مهرداد در تشریح جزییات زندگی اش گفت: وقتی با همسر اولم ازدواج کردم مدرک تحصیلی فوق دیپلم داشتم اما همسرم دانشجوی فوق لیسانس بود. به همین خاطر از من خواست تا حق طلاق را به او بدهم. من هم پذیرفتم اما وقتی همسرم مدرک فوق لیسانس را گرفت از من جدا شد. من تحت تاثیر این ماجرا به افسردگی مبتلا شدم و مدتی بعد دست به خودکشی زدم ولی زنده ماندم. چند ماه بعد با مریم که دختر عمه ام بود ازدواج کردم. مریم همیشه به خاطر سخت گیری های پدرش با او اختلاف داشت. بعد از ازدواج نیز رابطه مریم و پدرش هم قطع شد. من برای بهتر شدن این ارتباط تلاش کردم و از چند نفر از بزرگان فامیل خواستم تا وساطتت کنند اما نشد.

وی ادامه داد: آخرین بار من و همسرم از میهمانی به خانه بر می گشتیم که مریم موضوع اختلاف با پدرش را پیش کشید. من که عصبانی شده بودم از او خواستم تا برای همیشه به این ماجرا پایان دهد اما او گفت خودش را می کشد و داغش را بر دل پدرش می گذارد. او همان موقع در ماشین را باز کرد و خودش را به وسط جاده پرت کرد.

این متهم درباره آثار جراحات روی صورتش هنگامی که از سوی پلیس بازداشت شد گفت: وقتی مریم خودش را از ماشین پرت کرد شوکه شده بودم. به همین خاطر به سر و صورت خودم زدم. آثار جراحت روی صورتم به خاطر خودزنی بود .من هیچ درگیری با مریم نداشتم.

افشین درپاسخ به سوال قضات دادگاه درباره اینکه چرا بلافاصله بعد از فوت همسرت ماشین را فروختی گفت: مریم را خیلی دوست داشتم اما او داخل ماشین خودش را کشت. به همین خاطر از ماشینم متنفر شده بودم.

در پایان این جلسه هیات قضایی پرونده را لوث تشخیص و حکم به برگزاری مراسم قسامه داد. قرار است در جلسه بعدی اولیای دم 50 نفر ار بستگان نسبی خود را به دادگاه معرفی کنند تا قسم بخورند افشین قاتل مریم است و او اعدام شود. در غیر این صورت اولیای دم سوگند را به متهم رد می کنند تا او بعد از 50 مرتبه سوگند بی گناهی آزاد شود.