به گزارش تابناک: متخصص تغذیه گفت: هندوانه از جمله میوه هایی است كه بسیار شادی بخش است و از نظر روانی تاثیرات فراوانی در فرد بر جای می گذارد.

مرتضی صفوی افزود: هندوانه به دلیل آبدار بودن، از میوه های مناسب برای تامین آب بدن است.

وی با بیان اینکه این میوه ضد یبوست است، افزود: هندوانه دارای قند بسیار پایین و کالری کمی است که برای بیماران کلیوی و گوارشی بسیار مناسب است.

این متخصص تغذیه اضافه کرد: هندوانه منبع غنی ویتامینA و ویتامینC است و التهاباتی را که در بیماری هایی مثل آسم، تصلب شرائین، سرطان روده و التهاب مفاصل وجود دارد، از بین می برد.

به گفته صفوی، هندوانه منبع خیلی خوبی از آنتی اکسیدان کاروتنوئیدی بنام لیکوپن است که لیکوپن یک رنگدانه شیمیایی است که باعثایجاد رنگ قرمز در هندوانه می شود و اثرات ضد اکسیدانی قوی دارد.

وی اضافه کرد: این آنتی اکسیدان به همه نقاط بدن رفته و رادیکال های آزاد را خنثی می کند، رادیکال های آزاد مولکول هایی هستند که باعثتخریب بسیاری از بافت های بدن می شوند.

این متخصص تغذیه گفت: یک لیوان هندوانه ۲۰ درصد نیاز روزانه به ویتامینC و ۱۴ در صد نیاز روزانه به ویتامینA را تامین می کند.

صفوی اضافه كرد: هندوانه از لحاظ ویتامین های گروه B نیز كه برای تولید انرژی لازم است ، غنی بوده و منبع خوبی از پتاسیم و فیبر غذایی است.