اظهارات نجفی درباره استخدامی ها کاملا تکذیب می شود/ هیچ نیروی جدیدی به استخدام شهرداری درنیامد

گروه اجتماعی- ناصر امانی؛ معاون سابق شهرداری تهران در گفت و گو با افکارنیوز با اعلام اینکه کسانی که در ابتدای سال 96 به صورت رسمی تحت استخدام شهردرای قرار گرفتند افراد جدیدی نبودند و از کارکنانی بودند که با شرکت های وابسته به شهرداری قرارداد داشتند، گفت: سیاه نمایی در زمینه استخدامی ها پیش از انتخابات و ابتدای سال توسط برخی از اصلاح طلبان صورت می گرفت و ما جواب آنها را دادیم. 13 هزار استخدام در ابتدای سال اساسا تکذیب شد و بازهم می شود. 

امانی خاطر نشان کرد: در مناطق و سازمان های شهرداری در قالب شرکت های تامین شهرداری نیروها فعال بودند و از محل طرح های عمرانی حقوق و مزایا دریافت می کردند. با پیشنهاد کمیسیون بودجه شورای شهر وقت تصمیم گرفته شد که این نیروها تجمیع شوند. این هم به نفع پرسنل بود که می توانستند نسبت به آینده شغلی خود مطمئن تر باشند و هم به نفع شهرداری بود و شهرداری می توانست به راحتی بر این نیروها تسلط داشته باشند و عملکرد آنها با شفافیت بیشتری تحت نظر قرار گیرد. 

معاون سابق شهرداری افزود: در مجموع تعداد نیروهایی که تبدیل وضعیت شدند 7 هزار نفر بودند که سال ها است در شهرداری و با شرکت های تابعه قرداد داشتند و از سال جدید براساس مصوبات شورا رسمی شدند. این افراد تحت قرادادی با شرکت هادیان درآمده اند و کاملا به صورت شفاف این اقدامات صورت گرفته و چیزی قابل پنهانی نیست.

امانی همچنین پیرامون اداعای دیگر نجفی؛ شهردار تهران در گزارش عملکرد شهرداری پیرامون صندوق سرمایه گذاری کارکنان شهرداری، عنوان کرد: اساسا کار صندوق سرمایه گذاری، سرمایه گذرای است! این صندوق برای افزایش ارزش افزوده در املاک سرمایه گذاری می کند. این کاری است که در اقتصاد ایران تمامی بنگاه های مالی و بانک ها نیز به آن می پردازند. صندوق های بازنشستگی یکی از ارگان های فعال در این عرصه هستند. 

وی در پایان عنوان داشت: براساس تصمیمات هیات مدیره صندوق تصمیم بر سرمایه گذاری در املاک گرفته شد. در زمینه پروژه سارینای کیش نیز با تکمیل این پروژه و با توجه به اظهارات هیات مدیره، نه تنها سرمایه بلکه سود آن نیز در اختیار صندوق قرار می گیرد. به طور کلی یکی از وظایف صندوق ها در اقتصادی مانند ایران تبدیل دارایی های صندوق به کالای سرمایه است تا منافع کارکنان تضمین شده باشد.