او که هم اکنون معاون فرهنگی – اجتماعی شهردار تهران محسوب می شود، حالا باید از میان شهرداری و کمیته ملی المپیک یکی را انتخاب کند چرا که به گفته نمایندگان مجلس، ریاست کمیته ملی المپیک نیز شغل محسوب می شود.

مطابق قانون هیچ مسئولی نمی تواند بیش از یک شغل داشته باشد مگر در مواردی که قانون اجازه داده و از مجلس استفساریه دریافت کرده باشد.

صالحی امیری طی هفته های گذشته برای 4 سمت نیز در شهرداری تهران حکم گرفته و اکنون با استعفای احتمالی او همه این مناصب خالی می شوند.

سازمان بازرسی کل کشور تاکید زیادی به مشغول نبودن در 2 شغل و همینطور بکارگیری بازنشستگان دارد و حالا ممکن است که با فشار این سازمان، نجفی مجبور به برکناری صالحی امیری حتی قبل از استعفای احتمالی شود.

احد‌ آزادی‌خواه سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان؛ با اشاره به ثبت‌نام صالحی امیری‌ معاون فرهنگی شهردار تهران در انتخابات‌ ریاست‌ کمیته ملی المپیک اظهار کرد: از آنجایی که وی در حال حاضر معاون فرهنگی شهردار تهران است، اشتغال همزمان او در ریاست کمیته ملی المپیک مصداق‌ دو شغله‌ بودن خواهد بود و باید از یک شغل خود استعفا دهد.

علی اصغر یوسف نژاد عضو فراکسیون ورزش مجلس در گفتگو با گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان ، در مورد اینکه آیا شخصی که سمت دولتی دارد می‌تواند در انتخابات کمیته ملی المپیک شرکت کند یا خیر، بیان کرد: طبق تفسیری که سازمان بازرسی کل کشور دارد اعضای هیئت رئیسه فدراسیون ها، رئیس فدراسیون، اعضای مجمع کمیته ملی المپیک همچنین رئیس و دبیر کمیته ملی المپیک شغل محسوب می‌شود.

او ادامه داد: طبق قانون کسی که دارای شغل دیگری باشد به هیچ وجه نمی‌تواند در سمت و مسند دیگری فعالیت کند. بار‌ها سر همین مسئله با مجلس و وزارت ورزش و جوانان مکاتبه کردیم و در حال حاضر هم پیگیر این مسئله هستیم.

عضو فراکسیون ورزش مجلس درباره اینکه اگر آن فرد "استفساریه" از مجلس داشته باشد در آن صورت تکلیف چه می‌شود، گفت: افراد استفساریه را تنها می‌توانند از صحن علنی مجلس یا معاونت قوانین دریافت کنند و از افراد نمی‌توانند این نامه را بگیرند. این مسئله خیلی واضح و روشن است که رئیس و دبیر کمیته المپیک شغل محسوب می‌شود. رئیس و دبیر کمیته المپیک شغل محسوب می‌شوند و بعید می‌دانم که نمایندگان مجلس هم این را شغل محسوب نکنند.

او درپاسخ به این سوال که آیا اسم فردی در فراکسیون ورزش برای گرفتن استفساریه مطرح شده است یا خیر، گفت: تاکنون ما چنین چیزی را مشاهده نکرده ایم. چرا که فراکسیون ورزش مرجع و پاسخگویی به استعلام‌ها و استفساریه نیست. در ضمن تاکنون در صحن علنی مجلس تاکنون چنین موضوعی مطرح نشده است.

باید منتظر بمانیم تا ببینیم سرنوشت معاونی که شهردار تهران تاکید زیادی بر ماندنش در شهرداری داشت و هر بار در پاسخ به احتمال انتخاب او به عنوان رئیس کمیته ملی المپیک و رفتنش از شهرداری پاسخ می داد «مطمئن باشید در شهرداری می ماند»، چه می شود.