منابع امتحانی کنکور کارشناسی ۹۷ اعلام شد

مواد آزمون عمومی کنکور سال 97 برای همه گروه ها مشابه است و سوالها در سطح اطلاعات علمی کتابهای نظام جدید آموزش متوسطه سالی واحدی طرح می شود. مواد آزمون و اهمیت(ضریب) هر یک از‌ آنها و کتابهای منبع طرح سوال بدین شرح است:

داوطلبان اقلیت‌های دینی (کلیمی، مسیحی، زرتشتی) برای دریافت سوالات معارف دینی خود به جای فرهنگ و معارف اسلامی باید بند 25 تقاضانامه ثبت نام اینترنتی را علامت بزنند.

* آزمون اختصاصی

در آزمون اختصاصی برای همه داوطلبان در سطح اطلاعات علمی کتابهای نظام جدید سالی واحدی آموزش متوسطه سوال طرح می‌شود در ادامه مواد آزمون، منابع طرح سوال و ضریب درسها و رشته‌های تحصیلی در 5 گروه آزمایشی توضیح داده شده است.

* گروه آزمایشی ریاضی

سوالهای آزمون اختصاصی گروه آموزشی ریاضی و فنی برای همه شرکت کنندگان از درسهای ریاضیات، فیزیک و شیمی در سطح اطلاعات علمی کتابهای دوره پیش دانشگاهی و سالهای سوم و دوم دبیرستان رشته ریاضی فیزیک نظام جدید سالی واحدی آموزش متوسطه خواهد آمد. علاوه بر دروس فوق در درس فیزیک از کتاب فیزیک یک و آزمایشگاه سالی واحدی نیز طرح سوال خواهد شد.

* گروه آزمایشی علوم تجربی

سوالهای آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی برای همه شرکت کنندگان در 5 ماده زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی در سطح اطلاعات علمی کتابهای درسی زمین شناسی، ریاضی، زیست شناسی، فیزیک و شیمی دوره پیش دانشگاهی و کتابهای سالهای سوم و دوم دبیرستان رشته علوم تجربی نظام جدید سالی واحدی طرح خواهد شد. سوالات درس زمین شناسی از کتابهای دوره پیش دانشگاهی و سال سوم طرح خواهد شد.

علاوه بر درسهای بالا در درس فیزیک از کتاب فیزیک یک و آزمایشگاه سالی واحدی نیز سوال طرح خواهد شد.

* گروه آزمایشی علوم انسانی

سوالهای آزمون اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی برای همه شرکت کنندگان در مواد ریاضی، اقتصاد، زبان وادبیات فارسی، زبان عربی، تاریخ و جغرافیا، علوم اجتماعی، فلسفه و منطق و همچنین روانشناسی در سطح اطلاعات علمی به ترتیب زیر طرح خواهد شد:

ریاضیات (کتابهای  پیش دانشگاهی و سالهای سوم، دوم و اول)، اقتصاد(کتاب سال دوم)، زبان و ادبیات فارسی(کتابهای پیش دانشگاهی و سالهای سوم و دوم)، زبان عربی(کتابهای پیش دانشگاهی و سالهای سوم و دوم)، تاریخ و جغرافیا(کتابهای پیش دانشگاهی و سالهای سوم و دوم)، علوم اجتماعی(کتابهای پیش دانشگاهی و سالهای سوم و دوم)، فلسفه و منطق(فلسفه براساس کتب پیش دانشگاهی و سال سوم و منطق براساس کتاب سال سوم) و روانشناسی(کتاب سال سوم).

برای دارندگان دیپلم علوم و معارف اسلامی که دانش آموز یا دارای مدرک تحصیلی پیش دانشگاهی علوم و معارف اسلامی هستند درس اصول عقاید و فقه در سطح اطلاعات علمی دارندگان گواهینامه دوره پیش دانشگاهی علاوه بر دروس اختصاصی فوق پیش بینی شده است.

* گروه آزمایشی هنر

از همه شرکت کنندگان این گروه آزمایشی براساس اطلاعات و درک عمومی هنر برای شناسایی استعداد و توانایی‌های هنری، آزمون‌های درک عمومی هنر، درک عمومی ریاضی-فیزیک، ترسیم فنی، خلاقیت تصویری و تجسمی، خلاقیت نمایشی، خلاقیت موسیقی و خواص مواد امتحان گرفته می‌شود.

* گروه آزمایشی زبان‌های خارجی

از شرکت کنندگان اعم از داوطلبان نظام جدید و نظام قدیم آموزش متوسطه این گروه آزمایشی که زبان خارجی امتحانی آنان انگلیسی، آلمانی یا فرانسه است از درس زبان خارجی تخصصی با ضریب 4 امتحان گرفته می‌شود.