تاثیر باورنکردی ماساژ بر پوست صورت

تا چه اندازه به سلامت و زیبایی پوست صورت خود اهمیت می‌دهید؟ در این مقاله قصد نداریم که یک کار وقت‌گیر به لیست کارهای روزانه شما اضافه کنیم، اما اطلاعاتی به شما خواهیم داد که تشویق شوید برای مراقبت از پوست خود یک برنامه‌ریزی دقیق داشته باشید.

جوانسازی صورت

این کار مثل نیم ساعت دویدن روی تردمیل، خسته‌کننده نیست؛ تنها کافی است در طول هفته، چندبار صورت خود را ماساژ دهید، تا چهره‌ای فوق‌العاده خاص پیدا کنید (فکِ خوش‌فرم، گونه‌های برجسته و چشم‌هایی که دیگر پف کرده نیست). همان‌طورکه هرچه بیشتر ورزش منظم انجام دهید نتایج بهتری می‌گیرید، هرچه بیشتر هم عضلات صورت خود را ماساژ دهید، نتایج فوق‌العاده‌ای خواهید گرفت.

انجام ماساژ صورت توسط یک کارشناس‌ نه‌تنها باعث آرامش شما می‌شود، بلکه برای پوست صورت‌تان هم بسیار مفید است. ماساژ صورت، باعث بهترشدن جریان خون در پوست شما شده و آثار کوتاه‌مدت و بلندمدت فراوان دارد؛ از جمله اینکه چربی را در همه جای پوست پخش‌کرده و مانع از پیدایش چین و چروک روی صورت می‌شود.

ما بهترین راهنمای ماساژ صورت را در اختیار شما قرار خواهیم داد. در اینجا خانم جوانا چک، مشاور پوست و مو، که افراد مشهوری مثل آنا وینتور، کیت وینسلت، کیت بلانشت و پنه لوپه کروز از مشتریان وی هستند، سه تکنیک ماساژ صورت را برای شما توضیح می‌دهد؛ هر یک از این رروش‌ها،‌ تاثیر خود را دارد و با روش بعدی کامل‌تر می‌شود (البته اگر فرصت دارید، از هر سه تکنیک استفاده کنید).

ماساژ پاکسازی عمقی

یک پاک‌کننده چربی (مثل لامرس) را به‌آرامی روی پوست صورت خود بمالید و ماساژ دهید؛ این کار، تاثیر آن را ۳۰ درصد افزایش می‌دهد. همچنین تاثیری مشابه استفاده از برس برقی مخصوص پوست دارد و به رفع چربی از روی پوست کمک می‌کند؛ البته بدون اینکه خطر پارگی مویرگ‌ها یا ابتلا به آکنه، شما را تهدید کند.

چگونگی انجام ماساژ

از هر پاک‌کننده‌ای که دوست دارید یا با پوست شما سازگار است، استفاده کنید و آن را با دو انگشت خود به‌حالت دایره‌وار روی پیشانی بمالید. این ماده را به سمت بیرون و شقیقه‌ها و اطراف چشم خود کمی ماساژ دهید و بعد کمی پایین‌تر و به سمت بینی، گونه‌ها، فک، گردن و سینه بیایید. بعد از اینکه کل صورت خود را ماساژ دادید، دوباره به‌سراغ نقاطی بروید که ماساژ آنها دشوارتر است، مثل ناحیه فک و ناحیه تی؛ سپس، ماده پاک‌کننده را با آب سرد بشویید تا قرمزی صورت‌تان از بین برود؛ اگر تحمل آب سرد را ندارید از آب ولرم استفاده کنید.

مردم اغلب به پوست ناحیه سینه خود توجهی ندارند، در حالی‌که پوست این ناحیه یکی از اولین جاهایی است که آثار بالارفتن سن یا آفتاب سوختگی را نشان می‌دهد. یکی از جملات معروف خانم چک این است: “صورت شما از نوک سینه‌تان شروع شده و به موهای شما منتهی می‎شود”؛ بنابراین، هنگام ماساژ دادن، قفسه سینه خود را فراموش نکنید.

ماساژِ حجم‌دهنده

در پشت صحنه شوهای مد، اغلب می‌بینید که صورت مدل‌ها پیش از آرایش‌کردن، ماساژ داده می‌شود؛ این کار سبب می‌شود پوست آنها زیر نور چراغ‌ها بیشتر بدرخشد.

اگر از یک سرم یا تونر (مثل لامرس) استفاده کنید، تاثیر این نوع ماساژ بیشتر می‌شود؛ زیرا این مواد به‌سادگی جذب پوست می‌شوند (به‌دنبال سرمی باشید که پایه آن آب باشد نه الکلی یا اسیدی).

چگونگی انجام ماساژ

سرم را روی یک دستمال نخی بریزید و روی سینه خود بگذارید و بردارید؛ بعد به سمت بالا و گردن، چانه و خطوط لبخند بروید. این حرکت، بالابرنده و انتشاردهنده است. وقتی دستمال را روی پوست می‌گذارید و فشار می‌دهید، پوست شما کمی کشیده می‌شود و وقتی دستمال را برمی‌دارید، پوست‌تان رها شده و مواد را بهتر جذب می‌کند.

وقتی به اطراف چشم رسیدید، ابروها را به‌آرامی بالا ببرید و چندبار آهسته اطراف چشم را به سمت بالا و ابروها ماساژ دهید. دکتر چک، هشدار می‌دهد: “پوست دور چشم، از همه جای بدن نازک‌تر است؛ این پوست، ۴۰۰ برابر نازک‌تر از پوست کف پا است.”

در ناحیه پیشانی، پوست خود را سه مرتبه به سمت بالا ماساژ دهید؛ از وسط پیشانی شروع کنید و به سمت بیرون ماساژ دهید؛ سپس در امتداد خطوط پیشانی، سه مرتبه به‌طور افقی ماساژ را تکرار کنید؛ از ابروها شروع کنید و بالا بروید.

چند ساعت بعد نتیجه کار شما آشکار خواهد شد، اما هرچه بیشتر بگذرد و بیشتر از این نوع ماساژ استفاده کنید، نتایج بهتری خواهید گرفت. دکتر چک توصیه می‌کند که هرگاه می‌خواهید از تونر استفاده کنید، این نوع ماساژ را انجام دهید؛ اما انجام آن چندبار در هفته یا پیش از مناسبت‌های خاص منطقی‌تر است.

یخ درمانی، ماساژ ضد پف

اگر عکس‌های سلفی سلبریتی‌ها را دیده باشید، متوجه خواهید شد که یکی از دلایل جذابیت آنها استفاه از ماسک صورت است. اگر شما هم ۲۰ دقیقه نقش افراد شرور در فیلم‌ها را بازی کنید، بعد از آن نیاز به جوان‌سازی پوست دارید.

می‌توانید این کار را به کمک چیزی که در فریزرتان یافت می‌شود انجام دهید؛ دو تکه یخ بردارید و روی ورقه‌های ماسک صورت خود ماساژ دهید، این کار باعث می‌شود مواد موجود در این ماسک‌ها روی پوست شما محکم شده و تاثیر طولانی‌تری داشته باشد.

این نوع ماساژ بعد از یک شب کم‌خوابی، اثر تسکین‌دهنده خواهد داشت. دکتر چک می‌گوید: “می‌توانید از این نوع ماساژ، در شب یا روز استفاده کنید. هر وقت خسته‌اید، یا پوست صورت‌تان بر اثر خوردن غذاهای شور یا آفتاب، پف‌کرده یا قرمز شده، می‌توانید از این نوع ماساژ استفاده کنید. حتی می‌توانید این نوع ماساژ را بر روی کرم شب نیز انجام دهید.

چگونگی انجام ماساژ

این کار خیلی ساده است، ماسک مورد نظر را روی صورت بگذارید و در هر دست‌‌ خود یک قطعه یخ بگیرید (می‌توانید یخ‌ها را در یک پارچه نخی بپیچید تا خیلی سرد و خیس نباشند)؛ سپس یخ‌ها را روی پیشانی‌تان ماساژ دهید؛ حالا به زیر چشم‌ها بیایید، روی گونه‌ها،‌ زیر چانه و سپس تا گردن پایین بیایید؛ برای اینکه پف صورت‌تان بهتر بخوابد، از بینی خود به سمت بیرون ماساژ دهید.