رابطه جراحی پلاستیک و اعتماد بنفس
  1. اعتماد بنفس از درون نشئت می‌گیرد

جراحی پلاستیک شاید چند عضو بدن شما را جذاب و زیبا کند، ولیکن اعتماد بنفسی موقتی به شما خواهد بخشید. دلربایی فیزیکی نوعی اعتماد بنفس به شما خواهد بخشید که محدود به این است که خودتان را به جهان بیرون ارائه کنید. این نوع اعتماد بنفس، چیزی نیست که بتواند شما را در مواقع دشواری کمک کند. اعتماد بنفس واقعی از تجربه، امتحان، آزمایش و سعی و کوشش بدست خواهد آمد، نه با رفتن زیر تیغ!

  1. جراحی پلاستیک اعتماد بنفس بالا را گارانتی نمی‌کند

اگر نتایج سحرانگیز جراحی پلاستیک شما را متقاعد به این تصمیم گیری کرده است، آیا تابحال فکر کرده‌اید که چه می‌شود اگر آن نتایج جادویی روی شما عملی نشود؟ جراحی پلاستیک سندی برای تأیید و گارانتی نتایج بهمراه ندارد. خیلی ساده شما هم می‌توانید جزو آن دسته از استثناها باشید که پس از جراحی پلاستیک احساس خوبی ندارند و از تغییرات ظاهریشان راضی نیستند و هیچ بویی هم از افزایش اعتماد بنفس نخواهند برد.

  1. جراحی پلاستیک می‌تواند یک خطای وحشتناک باشد

خیلی از خانم‌ها فقط درباره‌ی تأثیرات و نتایج مثبت جراحی‌های پلاستیک می‌خوانند و با آن دسته از داستان‌هایی که درباره‌ی تأثیرات مخرب و زیان‌بار این جراحی‌ها صحبت می‌کند، بهیچ وجه کنار نمی‌آیند! دوستان، همه‌ی جراحی‌های پلاستیک، موفق از آب در نمی‌آیند!

مواقعی هست که یک عمل جراحی می‌تواند تبدیل به یک خطای خیلی بد شود و عوارض جانبی وحشتناکی داشته باشد. اگر شما نیز قربانی چنین وضعیتی شوید، تصور کنید که چه بلایی می‌تواند سر اعتماد بنفستان بیاید.

  1. جراحی پلاستیک درک نادرستی برایتان می‌سازد

ممکن است جراحی پلاستیک ظاهر شما را بهتر کرده و جذاب ترتان کند، اما یک شمشیر دو لبه است. مطالعات نشان داده‌اند که زنان می‌توانند معتاد به زیر تیغ جراحی رفتن بشوند و ارزش شخصیت خودشان را به ظاهرشان بدانند. ممکن است به مرحله‌ای برسید که دیگر احساس کنید تنها راه برای ادامه ی زندگی و برقراری ارتباط با دیگران این است که باید ظاهری عالی داشته باشید! داشتن درکی نادرست از خودتان و ارزش شخصیت‌تان هم کاملاً زیان‌بار است.

  1. جراحی پلاستیک گران است

اعتماد بنفس، احترام و ارزش، چیزهایی نیستند که بتوانید آن‌ها را از فروشگاه‌ها بخرید یا اینکه بواسطه‌ی جراحی پلاستیک آن‌ها را کسب کنید! آنرا باید با‌گذشت زمان کشت و درو کنید. صرف نظر از اینکه می‌خواهید در کدام اندامتان تغییر ایجاد کنید، جراحی پلاستیک یک عمل گران قیمت است. شما می‌توانید بجای پرداخت پول به دکتر برای رفتن زیر تیغ جراحی، همان هزینه را برای بدست آوردن منابعی استفاده کنید که می‌توانند باعث افزایش اعتماد بنفس شما شوند.

  1. شما را بخاطر جراحی پلاستیک مسخره می‌کنند

ممکن است که اشخاص مشهور و مدل‌ها به دفعات جراحی پلاستیک انجام داده باشند، اما برای آدم‌های عادی می‌تواند زیاده روی محسوب شود! وقتی دیگران اندام مصنوعی شما را می‌بینند، ممکن است شما را دست بیندازند! ممکن است در میان دوستانتان به سوژه خنده‌ی آن‌ها تبدیل شوید.

حتی ممکن است دوستان و آشنایان شما درباره‌ی این عمل، پشت سرتان هم حرف بزنند. آنگاه وقتی که شایعه‌های جراحی شما به خودتان می‌رسد ممکن است در عوض آن چیزی که انتظارش را داشتید شدیداً به اعتماد بنفس شما ضربه وارد شود.

  1. ممکن است مردم پشت این ظاهر زیبا را درک نکنند

اعتماد بنفس نتیجه‌ی درک و احساس مثبت دیگران از هوش، شخصیت و جذابیت شماست. ترکیبی متعادل از این پارامترها به شما کمک می‌کند تا اعتماد بنفستان افزایش یابد. جراحی پلاستیک ممکن است به شما کمک کند تا ابعاد و شکل اندام مورد نظرتان را پیدا کنید، اما باعث خواهد شد دیگران نتوانند پشت ظاهرتان را ببینند و درک کنند!

بدن بی عیب و نقص شما حتی ممکن است سد راه دیگران در شناخت و آگاهی از توانایی‌ها و شخصیتتان باشد! این هم یکی دیگر از دلایل این است که چرا جراحی پلاستیک علاجی برای بهبود و افزایش اعتماد بنفس نیست.