لزوم ادغام بودجه برف روبی و رفت و روب پایتخت/ تاکید بر انجام وظیفه جدی تر شهرداری در روزهای برفی

گروه اجتماعی- محمود میرلوحی، عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران در گفت و گو با خبرنگار شهری افکارنیوز با بیان اینکه در  روزهای برفی شهر تهران نیازی به عملیات رفت و روب ندارد، عنوان کرد: همچنین تهران روزهای چندان زیادی با بارش برف مواجه نیست. لذا از نظر بنده بهتر است بودجه ۳۰ میلیاردی برفروبی با بودجه رفت و روب ادغام شود.

وی با اشاره به وضعیت ذخیره آبی در تهران و خشکسالی هایی که گریبان این شهر را در سالهای گذشته گرفته  و نیز خطر کم آبی گفت: بارش نزولات آسمانی یک نعمت است که هرچه بیشتر ببارد بهتر است. اما باید شهرداری تهران به ویژه معاونت خدمات شهری در روزهای برفی به صورت جدی تر  به وظایف خود عمل کنند.

 عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران  با اشاره به این که در اولین جلسه علنی شورای شهر در صحن شورا گزارش شهرداری تهران در ارتباط با عملیات سایت‌های برف‌روبی  باید ارائه شود، اظهار کرد: از طریق رسانه‌ها به عنوان یک عضو شورای شهر درخواست می‌کنم کارشناسان در صورتی که تدبیری در خصوص استفاده کمتر از نمک جهت رفع لغزندگی معابر در روزهای برفی تهران دارند ارائه کنند.

این عضو شورای شهر با اشاره به گره های ترافیکی ایجاد شده در تهران در پی بارش برف و باران عنوان کرد: شکل توپوگرافی تهران این موضوع را تشدید می کند. به این معنی که تهران فلت نیست و در پی هر بارش شاهد جاری شدن آب های سطحی به شکل سیلاب هستیم. ضمن اینکه خشک بودن اقلیم باعث شده فرهنگ لازم برای آمادگی در روزهای برفی و بارانی در جامعه نداشته باشیم.

وی با بیان این که اصولاً در روزهای برفی با گره ها و گرفتگی‌هایی مواجه هستیم به تردد ۴ میلیون اتومبیل در سطح شهر تهران اشاره وعنوان کرد: برای رفع گره های ترافیکی در روزهای برفی یکی از اولویت‌های مهم تامین 2 هزار دستگاه واگن مترو است تا بتوان بخشی از تردد شهروندان را به زیر سطح انتقال دهیم، زیرا با وجود تلاش هایی که در سالهای گذشته صورت گرفته در حال حاضر تنها ۲۰ درصد از حمل و نقل پایتخت عمومی است و سایر آن متعلق به بخش خصوصی است. 

وی با اشاره به نیاز به فرهنگ سازی برای کاهش بار ترافیکی و گرفتگی معابر در روزهای برفی به شهروندان عنوان کرد: به نظر می‌رسد در حال حاضر افزایش ظرفیت حمل و نقل عمومی، فرهنگ‌سازی، حفظ آمادگی برای روزهای برفی و بارانی نکاتی است که باید برای تهران در نظر گرفت تا از مشکلاتی که در روزهای برفی و بارانی گریبانگیر شهر می شود کاست.

میزلوحی با اشاره به اینکه یکی از اقدامات قابل تقدیر دوره گذشته تامین کانال جمع آوری آب های سطحی است، عنوان کرد: شاید اگر چنین کانالی وجود نداشت وضعیت حجم آب در معابر و حتی تردد نسبت به چیزی که اکنون وجود دارد، بسیار متفاوت بود.