نقش سازمان‌های مردم نهاد در حل آسیب‌های اجتماعی

محمد حسین مقیمی امشب در همایش سازمان‌های مردم نهاد اظهار کرد: استانداری تهران از فعالیت سازمان‌های مردم نهاد برای کاهش مشکلات مردم و آسیب‌های اجتماعی استقبال می‌کند و تلاش دارد تا موانع راه سمن‌ها (سازمان‌های مردم‌نهاد) را از سر راه آنها بر دارد.

وی افزود: امروز در جامعه با مشکلات اقتصادی، اجتماعی و زیست‌محیطی روبرو هستیم و حتی پروژه‌های اقتصادی که در سال‌های گذشته به دلیل عدم توجه به مسائل زیست محیطی به اجرا درآمده باعث بروز مشکلاتی شده که باید با همکاری یکدیگر آن را حل و فصل کنیم.

استاندار تهران تاکید کرد: حل مشکلات اجتماعی و زیست محیطی نیازمند فعالیت سازمان‌های مردم نهاد است و می‌توان تمامی این مشکلات را یکی پس از دیگری از سر راه برداشت.

مقیمی تصریح کرد: سمن‌ها نیز باید به منافع عمومی و ملی توجه داشته باشند، امروز در مسائل اقتصادی مشکلات زیادی وجود دارد و کمک سمن‌ها (سازمان‌های مردم نهاد) به دولت و بخش خصوصی می‌تواند اثرگذار باشد و بین مردم و دولت پلی برای فعال شدن سیاست‌های اقتصاد مقاومتی ایجاد کند.

وی با اشاره به برخی مشکلات آسیب‌های اجتماعی نظیر اعتیاد، طلاق، حاشیه‌نشینی، فاصله بین نسلی و بافت‌های فرسوده اظهار کرد: قطعا سازمان‌ها مردم نهاد می‌توانند در این زمینه‌ها کمک‌رسان مسئولان باشند.

استاندار تهران افزود: در مسائل زیست‌محیطی، حمل ونقل، آلودگی‌هوا و بحث‌های اجتماعی نیز سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند ورود پیدا کنند و به پشتیبانی دستگاه‌های اجرایی بپردازند.

مقیمی تصریح کرد: کشور متعلق به همه است و باید تلاش کنیم تا از مشکلات عبور کنیم و ایران اسلامی را به پیشرفتی که مورد توجه همه مسئولان است برسانیم که در این راه سمن‌ها نقش حائز اهمیتی دارند.

در ادامه این مراسم جمعی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد و انجمن‌های خیریه مرتبط با آسیب‌های اجتماعی به بیان دغدغه‌ها و راه‌کارهای موجود برای حل مشکلات پرداختند.