خبر خوش وزیر رفاه برای روستانشینان

 علی ربیعی در رابطه با برنامه‌های وزارت رفاه در بحث کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق حاشیه‌نشین گفت: در حال حاضر کتاب اطلس آسیب‌های اجتماعی تدوین شده که کلیات آسیب‌ها در تمام شهرها و استان‌ها به تفکیک بیان و بررسی شده است.

وی ادامهداد: به طور مثال؛ برای هر منطقه حاشیه یک شناسنامه درست شده است، در بحث شاخص اقتصادی مشخص شده که شغل‌های محلی، وضعیت اشتغال، مواد مصرفی غذایی، ساعت کار افراد به چه میزان است و یا در شاخص جمعیت، چه نوع قومیت‌ها، سن، جنس و فرهنگ‌هایی داریم، خانواده‌های تک‌سرپرست و افراد بی‌خانمان بررسی شده‌اند. 

وزیر رفاه گفت: در بحث سلامت، میزان مرگ و میر کودکان، شاخص‌های تولد، مرگ، بیماری‌های رایج، میزان از کارافتادگی، میزان سلامت روان یا اینکه چه نوع مواد مخدری استفاده می‌شود، در یک دهه مطالعه شده است. 

ربیعی تصریح کرد: در بحث مسائل اجتماعی مانند تحصیل یا آْسیب‌هایی مانند کودکان سرراهی و به طورکلی مشکلات اجتماعی از سوی سازمان بهزیستی دنبال می‌شود به طوری که گروه‌های مشاوره روان و اعتیاد و گسترش مراکز اورژانس اجتماعی را داشته‌ایم، حتی تأمین اجتماعی هم جهت‌گیری‌های مناسبی پیدا کرده و بسته رفاهی نیز در این رابطه تدوین شده است. 

وی با اشاره به اینکه از مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر، روستاهای کشور هستند، گفت: باید زندگی در روستا را مطلوب کنیم و مهاجرت معکوس را افزایش دهیم، البته در این زمینه نیاز به برنامه‌های زیرساختی داریم که تزریق 12 هزار میلیارد تومان در بحث اشتغال روستایی یکی از این راه‌هاست. 

وزیر رفاه افزود: ارزش دفترچه‌های بیمه روستایی را افزایش داده‌ایم. وام تسهیلات اشتغال روستایی اعطا کرده‌ایم و در این رابطه، استانداران باید کارآفرین شوند. 

ربیعی اظهار کرد: از محل اشتغال روستایی باید تعداد زیادی شغل ایجاد شود و تنها راه آن، سختکوشی و هزینه درست منابع است و نباید ریالی از بیت‌المال هدر برود.