آمادگی مرزبانان میهن اسلامی در مقابله با تهدیدات منطقه

سرتیپ علی احمد سیفالبدید المناعی فرمانده گارد ساحلی قطر با هیأت همراه با سردار قاسم رضایی فرمانده مرزبانی ناجا دیدار و گفت و گو کرد.

سردار رضایی در این دیدار، اظهارداشت: روابط ملی ایران با کشور قطر نسبت به ادوار گذشته بهتر شده و این دیدار، مکملی برای تقویت هرچه بیشتر ارتباط مرزبانی دو کشور است.

وی ادامه داد: امیدواریم روابط ما با برخی از کشورهای همسایه بهبود پیدا کند و بتوانیم به عنوان دوست و برادر با یکدیگر در ارتباط باشیم، هرچند ارتباط دیرینه و فرهنگی میان کشورهای همسایه وجود دارد.

فرمانده مرزبانی ناجا ادامه داد: در مرزهای مشترک ایران و قطر هیچ گونه مشکلی وجود ندارد اما در مرزهای آبی بعضی از کشورهای حوزه خلیج فارس مشکلات صیادان غیر مجاز را داریم که مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با اقتدار با آنها مقابله می کند.

سردار رضایی با اشاره به آمادگی مرزبانان میهن اسلامی در مقابله با تهدیدات منطقه، بیان کرد: مرزبانان ایران اسلامی علاوه بر آمادگی کامل، هرگونه تهدیدات گروهک های معاند، قاچاقچیان مواد مخدر و کالا را با اشرافیت اطلاعاتی بالا رصد و مقابله می کند و امنیت پایدار را پیرامون مرزهای کشور برقرار کرده است.

وی با اشاره به وضعیت مرزهای دریایی ایران و قطر بر همکاری در امر مبارزه با مواد مخدر و قاچاق کالا، نظارت وکنترل شناورهای تجاری و صیادی دو کشور، مقابله با ترددهای غیر مجاز و تعاملات دیپلماتیک مرزی با طرف مقابل تاکید کرد.

فرمانده مرزبانی ناجا با پیشنهاد برگزاری یک دوره مسابقات ورزشی بین مرزبانان ایران و قطر، تصریح کرد: فرماندهی مرزبانی جمهوری اسلامی ایران آمادگی دارد در رشته های ورزشی پنجگانه نظامی،کشتی و ورزش های رزمی با مرزبانان کشور قطر در راستای همبستگی و تعاملات بیشتر، مسابقاتی را برگزار کند.

در ادامه رئیس گارد ساحلی قطر ضمن ابراز خرسندی از این دیدار، بیان کرد: تاریخ ایران و قطر بسیار دیرینه است و خیلی خوشحال هستیم که سطح روابط ملی دو کشور و نیز تعاملات با مرزبانی ایران مطلوب است.

سرتیپ علی احمد سیف البدید المناعی با اشاره به کنترل آب های ساحلی مشترک، افزود: به صیادان غیرمجاز هشدار دادیم از مرزها عبور نکنند و به هیچ عنوان به داخل آب های کشور ایران وارد نشوند و درصورت ورود غیرمجاز به آب های ایران، با آنها برخورد و تحویل مقامات قضائی شده و شناورهای آنها تا 3 ماه توقیف می شود.

وی ادامه داد: گارد ساحلی کشور قطر آمادگی دارد در راستای تعاملات خوبی که با مرزبانی ایران دارد در امر مبارزه با جرایم و قاچاق در مرزهای دریایی و جلوگیری از تردد شناورهای غیر مجاز همچون گذشته با مرزبانان جمهوری اسلامی ایران همکاری  کند.

رئیس گارد ساحلی قطر با استقبال از پیشنهاد سردار رضایی در برگزاری مسابقات ورزشی مشترک، خاطر نشان کرد: هدف از این مسابقات ورزشی برد و باخت نیست، ما به دنبال تعاملات بهتر و مطلوب میان مرزبانان دو کشور هستیم که این مسابقات باعث ارتباطات بهینه و دوسویه است.