شرایط رسیدن به تمدن نوین اسلامی

سردار احمدرضا رادان با اشاره به اولین همایش ملی ناجا و تمدن نوین اسلامی، درباره زمان تحقق تمدن اسلامی گفت: از نگاه رهبری انقلاب ما پنج مرحله انقلاب اسلامی، نظام اسلامی، دولت اسلامی، جامعه اسلامی و تمدن نوین اسلامی را داریم که رهبر انقلاب این ۵ مرحله را ترسیم کرده اند. گذر از این ۵ مرحله که مدنظر ایشان است در گرو تولید فکر و پرورش نیروی انسانی کارآمد است.

وی گفت: ما اکنون در مرحله دولت اسلامی هستیم و زمان رسیدن به جامعه اسلامی و سپس تمدن اسلامی است.

رئیس مرکز مطالعات نیروی انتظامی درباره زمان تحقق جامعه اسلامی و شروط لازم برای رسیدن به این مرحله گفت: طبیعتا زمانی به این مرحله می رسیم که همه کارکردها و نقش ها که افراد و نهادها باید در دولت اسلامی محقق کنند انجام دهند تا به جامعه برسد؛ وقتی جامعه کلا به سمت اسلامی شدن رفت، از مردم گرفته تا مسئولان، سازمان ها و نهادها، خود به خود به سمت تمدن نوین اسلامی می رویم.

وی با اشاره به دشوارترین مرحله در این مراحل ۵گانه افزود: معتقدم اگر بتوانیم از دولت اسلامی به جامعه اسلامی برسیم مسیر سهل تر و هموارتر می شود.

سردار رادان گفت: ما معتقدیم طراحی معماری آینده به شکلی باید انجام گیرد که در صحنه عمل ممکن باشد چراکه در غیر این صورت، تمام مطالعات انجام شده در حد طرح و برنامه باقی خواهد ماند و هیچگاه اجرایی نخواهد شد.