اجرای برنامه کاهش فقر حرکتی و ترویج فرهنگ نشاط در میان بازنشستگان

عباس رشیدی با اشاره به دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری در استان تهران، اظهار داشت: این مسابقات به صورت همزمان از ۸ تا ۱۱ بهمن ماه در ۳۱ مرکز استان کشور در حال برگزاری است که در تهران به دلیل شرایط آب و هوایی و اختلال در رفت و آمد، ازروز گذشته آغاز و تا ۱۲ بهمن به طول خواهد انجامید. 

 

رشیدی با اشاره به اهداف سه گانه صندوق بازنشستگی کشوری برای برگزاری جشنواره ورزشی بازنشستگان گفت: این مسابقات با هدف کاهش فقر حرکتی، ترویج فرهنگ نشاط و امید و همچنین ارتقای سلامت بازنشستگان برگزار شده که استقبال بازنشستگان و تحرکی که در برگزاری مسابقات مختلف مشاهده شده، نشان از محقق شدن این اهداف است. 

 

وی تصریح کرد: یکی از مشکلات عمده بازنشستگان صندوق گوشه نشینی و دوری از فعالیت های اجتماعی و فیزیکی است که برگزاری این مسابقات سبب ایجاد تحرک و نشاط در میان حداقل ۶ هزار بازنشسته زن و مرد در سراسر کشور شده است.

 

رشیدی یادآور شد: دومین جشنواره استانی ورزش بازنشستگان کشوری در دو بخش زنان و مردان و در ۵ رشته شنا (کرال سینه و قورباغه)، شطرنج، تنیس روی میز، دارت و تیراندازی برگزار می شود. 

 

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری همچنین اظهار داشت: در تهران و سایر مراکز استان های کشور تلاش شده است تا مسابقات در سالن های استاندارد و با کیفیت و براساس استانداردها و قوانین کشوری و حتی بین المللی روز اجرا شود.

 

وی بیان کرد: قرار است در پایان مسابقات، ضمن تقدیر ویژه از نفرات اول تا سوم هر رشته ورزشی در هر یک از استان ها، نفرات برتر در مسابقات کشوری اردیبهشت ماه ۹۷ با یکدیگر به رقابت بپردازند.

 

رشیدی تاکید کرد: استقبال بسیار خوب و حضور دلگرم کننده بازنشستگان ورزشکار در این مسابقات نشان افتخاری برای صندوق بازنشستگی کشوری است.