هزینه نگهداری هر معتاد در مراکز ترک اعتیاد چقدر است؟

حمیدرضا شمس با اشاره به طرح اجرا شده از سوی ستاد مبارزه با مواد مخدر و سایر بخش های مرتبط در خصوص جمع آوری معتادان متجاهر در سطح شهر تهران، اظهار کرد: این طرح در اواخر ماه گذشته انجام شد.

وی تصریح کرد: در طرح اشاره مسئولیت جمع آوری با نیروی انتطامی بوده و در ادامه افراد با حکم قضایی به سازمان بهزیستی معرفی می‌شوند و این افراد در کمپ های سازمان ساماندهی می‌شوند.

شمس بیان کرد: پس از جمع آوری معتادان متجاهر و فرایند اخذ حکم قضایی این افراد در مراکز بهزیستس غربالگری شده  و در ادامه سم زدایی شده و پس از یک هفته وارد سالن‌های پیش بینی شده می‌شوند.

معاون توسعه و پیشگیری سازمان بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر سازمان به مراکزی که معتادان معرفی شده را نگهداری می‌کنند ماهیانه مبلغ 335 هزا تومان به عنوان یارانه نگهداری پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به ممنوعیت ملاقات خانواده‌ها با معتادان،اظهار کرد: این کار پس از فرایند سم‌زدایی انجام می‌پذیرد ضمن اینکه در  حال حاضر در مرکز نگهداری شفق  400 نفر و در مرکز اخوان نیز در حال حاضر نزدیک به 600 نفر از معتادان متجاهر نگهداری می‌شود که این تعداد تا آخر ماه به 1800 نفر افزایش می‌یابد.

شمس در خصوص هزینه‌ نگهداری معتادان در مراکز گفت: به طور میانگین روزانه 11 هزار تومان هزینه می‌شود که در مراکز اقامتی (کمپ) 636 هزار تومان از مردم گرفته می‌شود و در مورد متجاهرین ستادمبارزه  مبلغ 450 هزار تومان به سازمان بهزیستی پرداخت می‌کند.