کارهایی که زنان موفق نباید آن را انجام دهند

در ادامه 9 کاری که زنان موفق انجام نمی‌دهند را بشناسید:

هیچ وقت ترس‌های خود را نادیده نمی گیرند

برای دست یابی به موفقیت باید از همان ابتدا با ترس‌های خود رو به رو شویم. هیچ وقت انرژی خود را برای دوری از ترس‌های درونی هدر ندهید، بلکه با تکیه بر قدرت ذهن خود، افکار، احساسات و رفتارهایتان را مدیریت کنید تا شما را به موفقیت کاری و

راه تقویت قدرت ذهنی این است که یاد بگیریم برای مهار افکار، احساسات و هیجاناتمان با به کار بردن جملات مثبت و تأثیرگذار همواره گفت و گوی درونی داشته باشیم.

وقتی می خواهید احساسات منفی را سرکوب کنید تنها با ترس بیشتری مواجه می شود و در نهایت به نقطه‌ی سکون می رسید. پس تلاش برای مهار ترس و اضطراب، تنها احتمال رو به رو شدن با آن را افزایش می دهد.

هیچ وقت از انتقادها و تعارضات فرار نمی کنند

من به عنوان زن نظامی هیچ گاه در مواجه با انتقادها، مشاجرات و مشکلاتی که در کار به آن‌ها برخورد کردم استثنا نبودم. تنها تفاوت من با دیگران این بود که با احساسات منفی رو به رو می شدم و برای رهایی از آن به کمک کسی نیاز نداشتم.

از نظر کسانی که از مشکلات فرار می کنند، تعارضات توهین آمیز و چالش برانگیزند. باید این رویکرد را کنار گذاشت، زیرا تعارضات به شکل‌های مختلفی نمود می کند. باید بتوانیم واکنش هوشیارانه‌ای در مقابل رفتار دیگران داشته باشید تا احساساتمان مورد سوء استفاده قرار نگیرد. اگر درک درستی از تعارضات و چالش‌ها داشته باشیم، واکنش مان نیز براساس انتخاب و تصمیم خواهد بود، نه از روی ترس و ناآگاهی.

به انتقادهای درونی توجه نمی کنند

نیاز بود ابتدا دلیل اصلی انتقادهای درونی را بدانم و نسبت به اضطراب و تردیدهای موجود در ذهنم بی‌توجه باشم. من یاد گرفتم این کار را با تمرکز روی بازخورد مثبت و انتقادهای سازنده انجام دهم.

قدرت ذهن به معنای توانایی مهار اندیشه‌ها به جای اشراف ذهن بر ماست. راه تقویت قدرت ذهنی این است که یاد بگیریم برای مهار افکار، احساسات و هیجاناتمان با به کار بردن جملات مثبت و تأثیرگذار همواره گفت و گوی درونی داشته باشیم.

هیچ وقت منتظر شرایط ایده آل نمی مانند

هرگز بدون تلاش به شرایط مطلوب و شغل ایده آل دست نخواهید یافت. خیلی راحت می توان گفت "شرایط اصلاً خوب نیست"، "هیچ چیز سر جای خود نیست" یا " به من بی‌عدالتی شده "؛ اما باید بدانید این جملات در نهایت شما را به بن بست می‌کشاند.

باید از شرایط موجود و تمام فرصت‌ها، برای پیشرفت در زندگی بهره برد. قدرت ذهن به معنای آن است به جای اینکه به دنبال شکست باشیم، در مواجهه با شرایط مختلف، رویکرد مناسبی از خود نشان دهیم.

هیچ گاه گذشته خود را اشتباه نمی دانند

شاید در ابتدای کار، مرتکب اشتباهات زیادی شده‌ام. در همان اوایل، از اشتباهات شرمگین می شدم اما با خود عهد بستم از تمام آن‌ها عبرت بگیرم. برخی اشتباهات گذشته می تواند ناخوشایند باشد اما باید آن‌ها را فرصتی برای یادگیری تجربیات جدید بدانید؛ یادگرفتن چیزهایی که قبلاً چیزی از آن‌ها نمی‌دانستیم. قطعاً ارتباط با کسانی که همانند ما مرتکب اشتباه می شوند، فرصت خوبی برای یادگیری چیزهای جدید است.

فرصت‌های طلایی را از دست نمی دهند

موفقیت با انجام کارهایی به دست می‌آید که دیگران تمایلی به انجام دادن آن‌ها ندارند. باید بدانید چه کارهایی است که دیگران در انجام آن‌ها تعلل می کنند؛ هر چند ممکن است خیلی کوچک باشند، اما در انجام آن‌ها تردید نکنید. وقتی در مسیر موفقیت قرار می گیرید که کارهایتان را به بهترین شکل ممکن انجام دهید. بعد از آن، به مسیرتان ادامه دهید زیرا با طی کردن مسیر می توانیم به فرصت‌ها نزدیک شویم و آن‌ها را به نتیجه برسانیم.

آرامش خود را در هر شرایطی حفظ می کنند

من این جمله را باور دارم: دعا کنید و توکل تان به خدا باشد؛ اما هیچ گاه دست از تلاش برندارید. باید از شرایط موجود و تمام فرصت‌ها، برای پیشرفت در زندگی بهره برد. قدرت ذهن به معنای آن است به جای اینکه به دنبال شکست باشیم، در مواجهه با شرایط مختلف، رویکرد مناسبی از خود نشان دهیم.

خیلی‌ها می گویند بخت و شانس ما را در زندگی به موفقیت یا شکست می رساند. مدیران با تدبیر خودشان اقبال خود را رقم می‌زنند و به عقیده‌ی آن‌ها موفقیت و شکست تحت سلطه‌ی آن‌هاست. البته ممکن است بخت و اقبال نقش محدودی داشته باشد اما آن‌ها قدرت ذهنی خود را صرف نگرانی برای اتفاقات احتمالی نمی کنند.

استفاده از تمام فرصت‌ها با بهره بردن از بخت و اقبال می تواند سبب بهبود زندگی و دست یابی به اهدافمان شود؛ شاید هم نتیجه‌ی آن یک تجربه‌ی تلخ باشد تا حسرت و سرزنش استفاده نکردن از فرصت‌های پیش رو.

هیچ وقت دست از تحقیق و پژوهش برنمی دارند

وقتی می‌خواستم از متهمی بازجویی کنم از قبل اطلاعات موردنیاز را به دست می آوردم. بسیار خوب است قبل از مذاکره با سرمایه گذار یا مشتری احتمالی، درباره موضوع گفت و گو پیش آگاهی داشته باشید. باید خود را برای انجام هر کاری آماده کنید و در هنگام گفت و گو مسلط و آگاه باشید.

هیچ وقت دست از تلاش برنمی دارند

بدون توجه به این که مسئولیت سنگینی برعهده داشتم، در طول 24 سال خدمتم به تلاش خود ادامه دادم. وقتی دست از تلاش بر می داریم و به سراغ "نمی توانم" می رویم که کنترل خود را روی رفتار و نگرشمان از دست می دهیم. این نشان می دهد حصار محدودیت را به دور توانایی‌های خود کشیده‌ایم. وقتی تلاش خود را متوقف می کنیم که به شکست اعتراف کنیم و این به معنای آن است جسارت کافی برای مقابله با چالش‌ها و محدودیت‌ها را نداریم.