نقش تأثیر گذار بانوان در دوران دفاع مقدس

سردار "حسین اشتری" در پنجمین محفل انس پیشکسوتان عرصه جهاد و شهادت ناجا اظهار داشت: اگر مجاهدت و زحمات فرماندهان دوران دفاع مقدس و شما پیشکسوتان  نبود شاید امروز این عزت و سربلندی را نداشتیم.

وی تصریح کرد: یاد همه شهدا به ویژه شهدای ناجا را گرامی می‌داریم و همین طور عزیزانی که در چند سال گذشته در این محفل حضور داشتند و امروز جایشان خالی است.

فرمانده ناجا، ضمن تسلیت به مناسبت ایام فاطمیه و تبریک ایام مبارک دهه فجر بیان کرد: این روز‌ها یادآور امام خمینی (ره) و مجاهدت‌های بزرگوارانی است که سبب پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی شدند.

عالی‌ترین مقام ارشد انتظامی عنوان کرد: خدا را شاکریم در مقطعی زندگی می‌کنیم که در نظام جمهوری اسلامی نفس می‌کشیم و به برکت حضرت امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی در مسیری قرار داریم که رضایت خداوند و ائمه (ع) را در پی دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: هدف از برگزاری این گونه جلسات یادآوری زحماتی است که بزرگواران و همکاران در سال‌های گذشته به عهده داشتند.

وی خاطر نشان کرد: ما معتقدیم هر مقداری که به پیشکسوتان احترام بگذاریم در واقع به عزیزانی احترام گذاشته ایم که در حال خدمت هستند همان طور که مقام معظم رهبری (مدظله العالی) فرمودند" پیشکسوتان آئینه‌ای هستند برای شاغلان"، تقدیر از آنان افتخاری برای ناجا است و ما باید قدردان زحمات این عزیزان باشیم.

سردار اشتری یادآور شد: از حدود ۱۱۰ شهیدی تفحص شده امسال، ۵۵ شهید متعلق به ژاندارمری بود که درستاد ناجا تشییع و از خانواده‌های آنان تقدیر شد و حدود ۳۰ تن دیگر نیز از همین شهدای گرانقدر متعلق به ژاندارمری شناسایی شدند که سابقه‌ای بسیار درخشان برای ناجا است.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: ناجا بیش از ۳۰ هزار شهید، ۲۰ هزار جانباز و بیش از ۲ هزار آزاده دارد، در هر ماه تعدادی از همکارانمان در حین اجرای مأموریت‌ها به درجه رفیع شهادت نائل می‌شوند. موضوعی که در ارگان‌های دیگر بی سابقه است که همچون ناجا باب شهادت باز باشد.

وی تأکید کرد: امروز بزرگترین نعمت الهی یعنی حفظ امنیت و ارتقاء آن، احساس آرامش و حفظ آن بالاترین افتخار است که مهم‌ترین مسئولیت را در نظام از این جهت بر عهده ناجا می‌باشد.

سردار اشتری خاطر نشان کرد: ۸ هزار و ۸۸۵ کیلومتر مرز داریم که مسئولیت بیش از ۸ هزار کیلومتر آن بر عهده ناجا است و حراست مابقی بر عهده سپاه و ارتش می‌باشد که ناجا نیز در کنار آن‌ها نقش تأثیرگذاری دارد.

فرمانده نیروی انتظامی تأکید کرد: اقداماتی که امسال صورت گرفت و توفیقاتی که ناجا به دست آورده است همه به برکت خون شهدا و رهنمود‌های مقام معظم رهبری و همچنین تلاش و مجاهدت‌های همکاران عزیزمان در نیروی انتظامی است.

وی به دستاورد‌های نیروی انتظامی در سال ۹۶ اشاره کرد و گفت: از جمله مأموریت‌هایی که با شروع سال به اجرا درآمد، برگزاری دو انتخاب بزرگ بود که به دلیل شرایط داخل کشور و منطقه‌ای از حساسیت بالایی برخوردار بود و با تدابیر فرمانده معظم کل قوا به حمدالله انتخابات به خوبی برگزار شد و از امنیت بالایی برخوردار بود. البته دستگاه‌های دیگر نیز در کنار این سازمان زحمت کشیدند، اما وظیفه و مسئولیت اصلی بر عهده ناجا بود.

سردار اشتری یادآور شد: از دیگر مأموریت‌های مهم امسال برگزاری کنگره عظیم اربعین حسینی (ع) بود که بیش از ۴ میلیون زائر از مرز‌های سه گانه زمینی کشور تردد کردند.

فرمانده نیروی انتظامی افزود: در ایام حج حدود ۹۰ هزار نفر از طریق ۱۸ مرز زمینی و با آمادگی و برنامه ریزی یکساله به خانه خدا مشرف می‌شوند، اما همکاران ما طی تقریبا ۲۰ الی ۳۰ روز همان طور که اشاره شد در سه مرز زمینی چذابه، شلمچه و مهران حضور داشته و توانستند با فعالیت ۳۰ هزار مأمور در این مرز‌ها افتخار بیافرینند.

وی یادآور شد: یکی از رویداد‌های غیرمترقبه امسال زلزله کرمانشاه بود که سبب شد همکاران ما بلافاصله بعد از مأموریت اربعین و از میانه راه به غرب کشور اعزام شوند و همچنین موضوع اقلیم کردستان مطرح شد مأموران ناجا با حضور در شهر‌های همجوار این اقلیم توانستند به خوبی از عهده مأموریت شان یعنی برقراری نظم و امنیت برآیند.

سردار اشتری اضافه کرد: مسئله بعدی حوادث اخیر بود که ناجا توانست به گفته مسئولان و به لطف الهی افتخارآفرینی کند چرا که از همان دقایق نخست، نیرو‌های ما در صحنه حضور یافتند و با توجه به فرمایش مقام معظم رهبری که همواره می‌فرمایند "اقتدار توأم با رأفت و مهربانی" توانستند صحنه را به درستی مدیریت کنند.

عالی‌ترین مقام انتظامی کشور تأکید کرد: رضایت مقام معظم رهبری (مدظله العالی)، خانواده شهدا، مراجع تقلید، مسئولان و فرماندهان لشکری و کشوری از عملکرد نیروی انتظامی افتخاری بزرگ است به گونه‌ای که اگر نظرسنجی شود به طور حتم اعتماد مردم نسبت به پلیس افزایش قابل توجهی یافته است.

وی افزود: این موفقیت‌ها با استفاده از تجربیات شما پیشکسوتان عزیز و داشتن روحیه جهادی و دفاع مقدس به دست آمد امروز ناجا آماده‌تر از گذشته برای اجرای مأموریت‌ها است.

سردار اشتری تصریح کرد: خدا را شاکریم که ظرفیت و توان بالایی در بین همکاران و فرماندهان لایق ما قرار داده است، این موضوع به واسطه نهالی است که شما کاشتید و امروز به درختی تنومند و عظیم تبدیل شده است. اگر زحمات شما پیشکسوتان عزیز در این سازمان نبود اکنون ما این موفقیت‌ها را نداشتیم و از این بابت خدا را شاکریم.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: از همه خانواده‌های عزیز و کسانی که نقشی در پیشبرد اهداف داشتند تشکر می‌کنم، همان طور که مقام معظم رهبری می‌فرمایند" هر شخص موفقی دلیل موفقیتش همسر و خانواده اش است" اگر این موفقیت‌ها نصیب ما و شما می‌شود به واسطه زحمات همسران شما است.

وی خاطر نشان کرد: نقش تأثیر گذار بانوان در دوران دفاع مقدس و برای اجرای و حفظ نظم و امنیت بی بدیل است. بانوان در این دوران بار سنگین اداره امور زندگی را بر دوش می‌کشیدند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: این سازمان به صورت امانت در اختیار ما است باید به خوبی از آن حفاظت کنیم و همین طور که آن را از شما فرماندهان عزیز و پیشکسوت تحویل گرفتیم تحویل دهیم.