پیش بینی اعتبار ساخت مدرسه در مناطق محروم

سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در بخش خبری ۲۱ با اشاره به برخی از مهم‌ترین برنامه‌های آموزش و پرورش گفت: پوشش تحصیلی دانش‌آموزان یکی از مهم ترین برنامه های ما بوده است البته در این زمینه نقایصی داریم و در حال رفع آن هستیم.

وی ادامه داد: مهم ترین موضوعی که به دنبال آن هستیم توسعه عدالت آموزشی است که قدم های خوبی در این زمینه برداشتیم و اجرای برنامه هایی را در این راستا کلید زده ایم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: موفق شدیم بیش از ۲۰۰هزار دانش آموز  بازمانده از تحصیل را در مناطق محروم و مرزی به مدرسه و تحصیل برگردانیم و برای افزایش پوشش تحصیلی، مدرسه سازی، توسعه مدارس غیردولتی و انعطاف در پذیرش دانش آموزان در دستور کار بوده است.

بطحایی عنوان کرد: در بودجه سال آینده اعتبار قائل توجهی به مدرسه سازی در مناطق محروم اختصاص پیدا کرده است که امیدواریم این بودجه در مجلس به تصویب برسد.

وی درباره تامین اعتبار پاداش پایان خدمت فرهنگیان اظهار کرد: کمیسیون تلفیق پیگیر این قضیه بوده و ردیف بودجه جدیدی از محل یک درصد درآمد شرکت های دولتی به این موضوع اختصاص یافته است و با تبصره هایی الحاقی به آن امیدواریم تاخیر در پرداخت‌ها جبران شود.

وزیر آموزش و پرورش در مورد انتخابات اعضای هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان گفت: یک میلیون و ۷۰۰هزار فرهنگی در آموزش و پرورش داریم که می توان از ظرفیت این گروه برای عضویت  در صندوق ذخیره فرهنگیان استفاده کرد.

وی افزود: افراد واجد شرایط برای عضویت در هیئت امنای صندوق ذخیره فرهنگیان  در سامانه طراحی شده ثبت نام می‌کنند و بعد از انتخابات دو مرحله ای ۲ نفر از بین معلمان به عنوان عضو هیئت امنا و بازرس انتخاب می شوند.

بطحایی با بیان اینکه کاهش استرس دانش آموزان در دستور کار آموزش و پرورش قرار گرفته است، یادآور شد:  برای کاهش اضطراب دانش آموزان ناشی از آزمون های متعدد و کتاب های کمک درسی، برنامه هایی را در دستور کار داریم.