دختر 8 ساله هم قربانی قصور پزشکی شد

 هادی هاشمیان رئیس کل دادگستری استان گلستان گفت: پرونده قصور پزشکی «سارینا» کوچولو در دادسرای شهرستان علی‌آباد کتول تشکیل شده است و در تحقیقات مقدماتی پزشک و کارکنان بیمارستان اعلام کرده‌اند علت به کما رفتن این کودک تزریق اشتباه دارو بوده است. به‌همین خاطر پرونده به‌صورت ویژه در حال بررسی است و منتظر اعلام نظر پزشکی قانونی و مشخص شدن وضعیت کودک هستیم تا بتوانیم کیفرخواست را صادر کنیم.

بهبود سطح هوشیاری سارینا

عباس بدخشان- معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گلستان- هم دیروز درباره این پرونده گفت: در حال حاضر سطح هوشیاری کودک بالاتر آمده و بدون دستگاه تنفسی می‌تواند نفس بکشد ولی هنوز امکان بروز خطر وجود دارد.

وی در خصوص قصور پزشکی در پرونده سارینا نیز تصریح کرد: «قصور پزشکی در همه‌ جای دنیا وجود دارد. ولی برای وزارت بهداشت این مسأله حائز اهمیت بوده که پرستار بعد از مشاهده حال کودک، به اشتباه خود اذعان کرده و با اطلاع‌رسانی به پزشکان، موجب شده مراحل سم‌زدایی در مورد کودک انجام شود.»

دختر بچه ۸ ساله گلستانی، ۱۰ روز پیش در نیمه‌های شب به بیمارستان علی‌آباد کتول انتقال یافت که با تشخیص عفونت در بیمارستان بستری شد و با دستور پزشک معالج آمپولی به وی تزریق شد.اما کودک پس ازاین تزریق با کاهش سطح هوشیاری مواجه شد و به کما رفت ،درحال حاضرتلاش تیم پزشکی ودرمانی برای نجات وی ادامه دارد.