تشریح جزئیات برخورد ماموران شهرداری با دستفروشان عبدل آباد

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 19 با تأکید بر اینکه ما اجازه نمی‌دهیم در این محل بساط‌گستری صورت بگیرد،تصریح کرد: مأموران ما به صورت محترمانه در حال جمع‌آوری کسبه هستند و هیچ درگیری‌ رخ نداده است.

وی تصریح کرد: مأموران رفع سد معبر با نهایت احترام و قانون‌مندی در حال جابجایی آن‌ها هستند و برای این کار از پلیس خواسته‌ایم تا در محل مستقر شود تا خود شاهد عینی قضیه باشد.

عصمتی با اشاره به فیلم‌های منتشر شده که حاوی تصاویر ضرب و شتم‌ بین مأموران شهرداری و دستفروشان بوده است، گفت: این فیلم‌ها مربوط به این منطقه نیست و هر چه که در این خصوص منتشر شده است، مربوط به زمان و مکان دیگری بوده و کذب محض‌ است.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 19 با بیان اینکه تعداد زیادی از ساکنان منطقه با حضور در نزد شهردار و شورای شهر از استقرار دستفروشان در محله خود شکایت کرده‌اند، گفت: آن‌ها به ما اعلام کردند که حضور این افراد در محل زندگی‌شان برای آن‌ها مزاحمت ایجاد کرده است.

عصمتی‌ با بیان اینکه در این منطقه حدود 300 نفر دستفروش فعالیت دارند که برای مردم مزاحمت ایجاد می‌کنند، تصریح کرد: به دستور شهردار منطقه در آنجا بنر اطلاع‌رسانی نصب کردیم که این بازار باید از این مکان به مکانی دیگر منتقل شود.

وی با تأکید بر اینکه ما آن‌ها را جمع نکردیم، بیان کرد: ما در حال انتقال آن‌ها به زمینی بزرگتر هستیم که هم تمهیدات پارکینگ‌ را برای آن اندیشیده‌ایم و هم فروشندگان می‌توانند بدون مزاحمت برای مردم فعالیت کنند.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 19 با اشاره به اینکه مکان جدید در تقاطع‌ خیابان ارسطو و بخشنده است، گفت: این مکان زمین بزرگی است که متعلق‌ به سازمان میادین است و هماهنگی لازم جهت حضور این افراد در این منطقه انجام شده است.

عصمتی تصریح کرد: مکان جدید تنها یک کیلومتر با مکان فعلی فاصله دارد و خیابان‌های آن هم بزرگتر‌ است و بالغ بر 20 هکتار مساحت دارد.

وی افزود: گوشه‌ای از این زمین بزرگ را در اختیار این افراد قرار داده‌ایم که هم دارای جای پارک برای شهروندان و هم محلی مناسب برای فروشندگان است.

رئیس اداره ساماندهی شهرداری منطقه 19 با بیان اینکه از 2 هفته قبل اطلاع‌رسانی کردیم تا فروشندگان به محل جدید نقل مکان کنند،تصریح کرد: اگرچه ابتدا حدود 50 نفر به آنجا رفتند، اما مجدداً به صورت خودخواهانه‌ به محلی که ما ممنوع کرده‌ایم بازگشته‌اند و اصرار به بساط‌گستری در این محل دارند.