میزان اعتبار برای کاهش تصادفات جاده‌ای

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی نوبت عصر امروز(دوشنبه، 16 بهمن) پارلمان و در جریان بررسی بخش درآمدی لایحه بودجه 97، با اکثریت آراء، بند (الف) تبصره (10) این لایحه را تصویب کردند.

براساس بند (الف) تبصره (10) لایحه بودجه 97،  شرکت‌های بیمه‌ای مکلفند مبلغ دو هزار و هفتصد و پنجاه میلیارد (2.750.000.000.000) ریال از اصل حق بیمه شخص ثالث دریافتی را طی جدولی که براساس فروش بیمه (پرتفوی) ‌هر یک از شرکت‌ها تعیین و به‌ تصویب شورای عالی بیمه می‌رسد به‌ صورت هفتگی به درآمد عمومی ردیف 160111 جدول شماره (5) این قانون نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کنند. وجوه واریزی شرکت‌های بیمه موضوع این بند به‌ عنوان هزینه قابل قبول مالیاتی محسوب می‌شود.

این گزارش می‌افزاید، نمایندگان مجلس در این جلسه، بندالحاقی (2) تبصره (10) لایحه بودجه سال 97 را نیز تصویب کردند.

در بند الحاقی (2) تبصره (10) لایحه بودجه 97 آمده است: به منظور تأمین استاندارد و ایمنی پرواز و رفع مخاطرات ناشی از عدم وجود ظرفیت لازم برای پذیرش پروازها در فرودگاه‌های مشترک (نظامی و کشوری) با اولویت رفع محدودیت ظرفیت پذیرش هواپیما در فرودگاه‌های بین‌المللی مهرآباد و شهید بهشتی اصفهان از طریق تملک عرصه در اختیار بخش نظامی، آن قسمت از درآمد شرکت مادر تخصصی فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران که در سال‌های 1396 و 1397 به خرید املاک از نیروهای مسلح اختصاص داده می‌شود، به‌عنوان هزینه پذیرفته‌ شده تلقی و از مالیات معاف می‌باشد. همچنین آن بخش از املاک و دیگر دارایی‌های ثابت شرکت نیز که در همین رابطه به نیروهای مسلح منتقل می‌شود، از پرداخت مالیات معاف می‌باشد.