پنچ‌‌شنبه هم طرح زوج و فرد از در منزل

درباره تمهیدات اندیشیده شده برای آلودگی هوای استان تهران اظهار کرد: دبیرخانه کارگروه هماهنگی شرایط ویژه آلودگی هوای استان تهران به دلیل تداوم پایداری هوا و بالا بودن شاخص کیفی هوای استان، محدودیت‌هایی را برای روز پنج‌شنبه اعلام کرد.

وی ادامه داد: طی روز پنجشنبه، اجرای طرح زوج و فرد در تهران، ری و تجریش از در منازل خواهد بود.

معاون پایش و نظارت محیط زیست استان تهران تصریح کرد: ممنوعیت فروش طرح ترافیک روزانه، توقف تمامی فعالیت‌های عمرانی در سطح شهر تهران، متوقف شدن فعالیت همه واحدهای صنعتی و معدنی استان تهران که دارای پتانسیل آلایندگی هوا هستند، آماده باش اورژانس و آمبولانس‌ها در میادین اصلی شهر، ممنوعیت تردد تمام کامیون‌ها در سطح شهر تهران به استثنای کامیون‌های حمل زباله، مواد سوختی و فاسد شدنی بخشی از مصوبات در نظر گرفته شده است.

به گفته رستگاری، باید از فعالیت‌های ورزشی اعم از انفرادی، همگانی و باشگاهی در محیط‌های باز نیز جلوگیری شود؛ با توجه به پیش‌بینی  سازمان هواشناسی و ادامه روند پایداری در سه روز آتی، همشهریان و گروههای حساس از ترددهای غیر ضروری در میادین شهر خودداری کنند.

گفتنی است، کیفیت هوای استان تهران در روزهای گذشته در شرایط ناسالم برای همه افراد قرار گرفت و حتی برخی مناطق استان تهران نیز به شرایط خطر رسید.

تعطیلی مدارس و اجرای مصوبات کارگروه شرایط ویژه آلودگی هوا نیز در سه روز گذشته به اجرا در آمده است.

بنابر تمهیدات اندیشیده‌‌شده از سوی مسئولان اگر شاخص عددی ذرات معلق کمتر از 2.5 میکرون بین 50 تا 100 باشند شرایط کیفیت هوا سالم است و شرایط ناسالم برای گروههای حساس نیز به میانگین عددی 100 تا 150 تعلق می‌گیرد اما اگر اعداد از 150 تا 200 قرار گیرند به این شرایط کیفیت هوا وضعیت قرمز یا شرایط اضطرار گفته می‌شود و کیفیت هوا در این میانگین برای همه افراد ناسالم خواهد بود.