استعدادیابی کودکان بهزیستی

سازمان بهزیستی کشور در هفته‌ای که گذشت شاهد رویدادهایی بود که در این بسته خبری به آن می پردازیم.

استعدادیابی کودکان بهزیستی در جشنواره «امید میهن»

اصغر باقری مدیر کل بهزیستی استان تهران در مراسم اختتامیه جشنواره «فرزندان امید میهن» که با حضور جمعی از مسئولان سازمان بهزیستی کشور، مسئولان بهزیستی استان تهران و کودکان و نوجوانان مراکز شبه خانواده و همچنین فرزندان امداد بگیر سازمان بهزیستی در تالار وحدت برگزار شد، اظهار کرد:جشنواره «فرزندان امید میهن» فضایی مناسب برای استعدادیابی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی فراهم می آورد.

وی در ادامه تصریح کرد: مسئولان بهزیستی با دغدغه همواره در تلاش هستند تا آینده ای روشن و خوب را برای کودکان و نوجوانان تحت پوشش این سازمان رقم بزنند.

بهزیستی مولود فرخنده انقلاب اسلامی است

انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: تشکیل سازمان بهزیستی که بر اساس پیشنهاد شهید فیاض‌بخش انجام شد، مولود فرخنده انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران، با رهبری حضرت امام خمینی (ره) و مشارکت و همراهی آحاد مردم کشور، با همدلی و وحدتی بی‌نظیر به پیروزی رسید.

رئیس سازمان بهزیستی کشور خاطرنشان کرد: در واقع می‌توان گفت که با تحقق شعار «استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی» و با در نظر گرفتن موارد مختلفی چون استقلال سیاسی مردم ایران، برخورداری آحاد مردم از امکانات موجود در کشور و نکته مهم دیگر یعنی «مردم سالاری دینی»، انقلابی برای همه گروه‌های مردم کشور رقم خورد.

 فعالیت 2 مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک در استان تهران

حمیدرضا شمسی معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در نخستین مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک، مادران باردار به روش دارویی اعتیاد خود را ترک می کنند و تحت مراقبت هستند و همه خدمات مورد نیاز به صورت کاملا رایگان ارائه می شود.

شمسی افزود: هم اکنون 9 مادر که یا باردار هستند و یا فرزند آنها در مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک به دنیا آمده است در این مرکز حضور دارند و از انواع حمایت های لازم و مورد تشخیص کارشناسان بهره مند می شوند.

معاونت توسعه و پیشگیری بهزیستی استان تهران گفت: در حال حاضر 2 مرکز ترک اعتیاد مادر و کودک، خدمات درمانی و نگهداری را به مراجعان ارئه می دهند.

استعدادیابی و حمایت از کودکان و نوجوانان از اولویت‌های بهزیستی است

حبیب الله مسعودی فرید، معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، اظهار کرد: استعدادیابی و حمایت از کودکان و نوجوانان با استعداد سازمان بهزیستی و تامین آینده‌ای روشن، جزء اولویت‌های این مجموعه است.

فرید تاکید کرد: استعدادیابی و حمایت از کودکان و نوجوانان با استعداد سازمان بهزیستی و رقم زدن آینده‌ای روشن، جزء اولویت‌های این مجموعه است.

وی تصریح کرد: بر این عقیده هستم که خداوند هیچ کاری را عبث و بیهوده انجام نمی‌دهد و همه انسان‌ها، در دیدگاه خداوند متعال با ارزش هستند و زندگی همه افراد در کنار جنبه‌های مثبت آن، کم و کاستی هایی نیز دارند.

 هنر و ورزش دو زبان پیام‌آور صلح و آرامش در قرن حاضر

طیبه سیاوشی، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، در مراسم اختتامیه جشنواره«فرزندان امید میهن» ، از ورزش و هنر به عنوان دو زبان قدرتمند و اثرگذار و پیام‌آور صلح و آرامش، در جوامع مختلف قرن حاضر یاد کرد.

سیاوشی در ادامه تصریح کرد: بسیاری از قهرمانان رشته‌های مختلف ورزشی و هنری، طی سال‌های اخیر از میان فرزندان تحت پوشش سازمان بهزیستی کشور بوده‌اند و امیدواریم که روز به روز بر تعداد این افتخار آفرینان افزوده شود.

هیچ یک از 90 کودک شیرخوارگاه آمنه، شرایط فرزند خواندگی را ندارند

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران اظهار کرد: در حال حاضر 1500 نفر متقاضی فرزند خواندگی نوزاد و به ویژه نوزادان دختر هستند، این در حالی است که هیچ نوزادی با شرایط فرزندخواندگی در این مرکز حضور ندارد.

وی تصریح کرد: هم اکنون 90 کودک در شیرخوارگاه آمنه نگهداری می شوند که یا بدسرپرست بوده و دادگاه به طور موقت مسئولیت نگهداری از آن ها را به بهزیستی سپرده و یا اینکه کودکان فوق مبتلا به بیماری هایی چون (اچ آی وی) هستند،که شرایط فرزند خواندگی را ندارند.

تدارک سفرهای نوروزی برای ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان بهزیستی

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران، اظهار کرد: بیش از ۹۰ درصد کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی استان تهران، در نوروز سال ۹۷ به سفرهای نوروزی اعزام می‌شوند.

وی تصریح کرد: کودکان و نوجوانان مراکز شبه خانواده و همچنین سایر کودکان و نوجوانان امداد بگیری که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند، در طول نوروز سال ۹۷ به شهرهای زیارتی و سیاحتی کشور سفر می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: سفرهای نوروزی کودکان و نوجوانان تحت پوشش بهزیستی، در قالب تورهای مختلف انجام می‌شود و در برنامه ریزی برای این سفرها تلاش می کنیم که کودکان را به شهرهایی چون اصفهان، شیراز، مشهد، شهرهای شمالی و سایر شهرهای کشور به مسافرت ببریم.