درمان تهوع نوزاد

اگر فرزندتان کوچک‌تر از سه ماه است و تب دارد، هرچه سریع‌تر پزشک یا متخصص کودکان باید او را معاینه کند.اما تب در بچه‌های بزرگ‌تر را می‌توان برای بیست و چهار تا سی و شش ساعت در خانه مدیریت کرد. اگر تب برای مدت طولانی‌تری ادامه یافت، بچه را نزد پزشک ببرید. تا زمانی که دوز نوشته شده روی بسته‌ی دارو را به دقت رعایت کنید، پاراستامول ایمن‌ترین دارو برای تب است (دستور پزشک).

فرزندم استفراغ می کند                        
مداوای سـریع.آب بدن فرزندتان را با تغذیه مکرر حفظ کنید.
دستور پزشک/ به گفته‌ی دکتر تیارت، استفراغ در بچه‌ها می‌تواند نشانه‌ی بروز بیماری‌های متفاوتی در بدن باشد. اما تُف کردن در نوزادان (بالا آوردن اندکی از شیر) نسبتاً معمول است و تا زمانی که شیرخوار از این حالت احساس ناراحتی نمی کند، لزومی ندارد درباره‌ی آن کاری کنید.
استفراغ تقریباً می‌تواند با هر بیماری همراه باشد و امکان دارد برخی از کودکان هر بار که تب دارند یا حتی در شوک های احساسی استفراغ کنند.
اگر استفراغ کردن ادامه یافت، پزشک یا متخصص کودکان باید فرزندتان را معاینه کند تا علت بیماری مشخص شود. از سوی دیگر، استفراغ فورانی نشانه‌ی عارضه‌ای خطرناک است و اگر درباره رخ داد، باید با پزشک مشورت شود.
 
به علت گرفتگی بینی فرزندم نمی‌تواند شیر بنوشد
مداوای سـریع.آب نمکین یا اسپری بینی ضداحتقان و استفاده از مکنده‌ی بینی.
دستور پزشک:به گفته‌ی دکتر آدریان پنتاز، متخصص گوش و حلق و بینی، مجاری بینی نوزادان کوچک‌ هستند و هر تورم یا وجود مواد مخاطی در بینی موجب گرفتگی بینی می شود. معمول‌ترین علل گرفتگی بینی، سرماخوردگی عادی و احتمالاً آلرژی است.
به نوزادان نمی‌توان داروهای مختلف را داد، پس برای تمیز کردن بینی و التیام تورم، از قطره یا اسپری نمکین استفاده کنید. اگر بهبودی حاصل نشد و هنوز خوابیدن و تغذیه مشکل‌ساز است، قطره‌ی بینی و اسپری ضداحتقان مخصوص بینی باید زیر نظر پزشک مصرف شود.
اگر احتمال آلرژی وجود دارد، با دستور پزشک می‌توانید از ضدحساسیت استفاده کنید و اگر سرماخوردگی به عفونت سینوسی بدل شد، زیر نظر پزشک باید آنتی‌بیوتیک مصرف شود.