چاقی شکمی ۴۷ درصد مردان ایرانی

علیرضا رئیسی در حاشیه دومین کنگره سلامت مردان اظهار داشت: موضوع سلامت مردان که یکی از اجزای آن مسئله ناباروری است، بسیار مبهم بوده و در حال حاضر دغدغه این است که مردان برای رفع مشکلات حوزه بهداشت و درمانشان کمتر به پزشک مراجعه می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه میزان ناباروری در کشور حدود 20  درصد است گفت: بر اساس تحقیقات انجام‌گرفته بخش زیادی از ناباروری مربوط به حوزه مردان بوده و سبب بروز مشکلاتی برای زوج‌ها شده است.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: پیش از این علت اصلی این مشکل گران بودن درمان ناباروری بود ولی اکنون عدم مراجعات مردان سبب مشکلات شده است به‌طوری‌که نه تنها در ناباروری بلکه در موضوعاتی همچون عفونت‌های مرتبط با مردان، این افراد کمتر از 27 درصد به پزشک مراجعه می‌کنند که سبب ناباروری آنها خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه حوادث و عوامل خطر برای مردان بیشتر از زنان است، گفت: 47 درصد مردان دچار چاقی شکمی هستند و این در حالی بوده که زنان بیشتر از مردان چاق بوده ولی چاقی شکمی مردان بیشتر است.

رئیسی اضافه کرد: چاقی شکمی عامل اصلی بیماری‌های قلبی و عروقی بوده و کلید مبارزه با آن ورزش است.

معاون وزیر بهداشت اضافه کرد: 56 درصد مردان ایرانی کم‌تحرک‌اند، درحالی‌که این مسئله بر روی سلامت آنها بسیار تأثیرگذار است و باید مورد توجه قرار گیرد.