آخرین خبرها از تحولات منطقه سقوط هواپیما

روز یکشنبه 29 بهمن‌ماه یک فروند هواپیمای ای‌تی‌آر 72 متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان ساعت 8 صبح فرودگاه مهرآباد را به مقصد یاسوج ترک کرد که پس از دقایقی در حوالی سمیرم اصفهان از رادار محو شد؛ پس از جست‌وجوی سه روزه لاشه این هواپیما حوالی کوه پازن‌پیر در منطقه عمومی دنا مشاهده شد و عملیات برای انتقال اجساد و بخش‌های مهم هواپیما از جمله جعبه سیاه آن آغاز شد که پس از مدتی شرایط آب و هوایی این عملیات را ناتمام گذاشت؛ مهمترین اخبار امروز جمعه ششمین روز پس از وقوع این حادثه را در زیر بخوانید:

*فرانسوی‌ها رسیدند

پس از سانحه سقوط این هواپیما و بر اساس اعلام سخنگوی سازمان هواپیمایی، یک هیأت فرانسوی برای بررسی علت سقوط هواپیمای تهران - یاسوج، راهی ایران شدند. این هیأت ظهر امروز برای بررسی این سانحه در محل حادثه در دامنه کوه دنا حاضر شدند و از نزدیک به بررسی حادثه پرداختند.

این گروه فنی که متشکل از یک کارشناس زن و سه کارشناس مرد از شرکت سازنده هواپیمای ATR72 بود پس‌ از بررسی موقعیت جغرافیایی محل سقوط هواپیما و همچنین ارائه نکاتی پیرامون نحوه انتقال جعبه سیاه هواپیما به گروه‌های امدادی پادنا را به مقصد یاسوج ترک کردند.

ای‌تی‌آر 72 هواپیمای دو موتوره توربوپراپ کوتاه برد منطقه‌ای است که توسط شرکت هواپیماسازی فرانسوی-ایتالیایی ای‌تی‌آر تولید می‌شود، مدل‌های مختلفی از این نوع هواپیما تاکنون طراحی شدند و تا 78 نفر گنجایش دارند.

*مراسم یادبود جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیما در پادنا

امروز مراسم یادبودی نیز برای جان‌باختگان حادثه سقوط هواپیمای پرواز تهران-یاسوج در روستای کهنگان پادنای علیا در نزدیکی منطقه سقوط این هواپیما با حضور مردم محلی و جمعی از مسؤولان منطقه برگزار شد؛ همچنین دو شب گذشته نیز مردم برای ابراز همدردی با خانواده داغدار این سرنشینان در منطقه پادنا، مقابل بخشداری دناکوه اقدام به روشن کردن شمع کردند.

*عملیات امروز هم متوقف بود

منصور شیشه‌فروش مدیرکل مدیریت بحران استان اصفهان نیز امروز در خصوص روند عملیات در منطقه سقوط هواپیمای شرکت آسمان اظهار کرد: در حال حاضر شرایط جوی به نحوی است که ابرهای متراکم تا نیمه کوه وجود دارد، مه و ابر شدید است و وضعیت آب و هوایی امکان و اجازه عملیات را نمی‌دهد.

به گفته وی تیم‌ها به صورت آماده‌باش در این منطقه حضور دارند و به محض این‌که وضعیت هوا اجازه داد عملیات را به صورت زمینی و هوایی آغاز خواهند کرد.

*هواشناسی: وضعیت جوی سمیرم همچنان ناپایدار است

براساس پیش‌بینی اداره‌کل هواشناسی استان اصفهان وضعیت آب و هوایی تا روز دوشنبه در منطقه سقوط هواپیما مساعد نیست و  وزش باد شدید پدیده غالب امروز در اکثر شهرهای استان است. همچنین بر اساس اعلام هواشناسی اصفهان تا اواسط هفته آینده بارش برف و باران در جنوب، غرب و ارتفاعات استان اصفهان و باران در نواحی مرکزی و سایر نقاط استان پیش‌بینی می‌شود.

*امدادگران محلی در ارتفاعات دنا پیدا شدند

دو نفر از امدادگران محلی که صبح امروز در دره نقل دناکوه مفقود شده بودند، توسط نیروهای امدادی پیدا شدند؛ این دو کوهنورد محلی بدون هماهنگی با نیروهای امدادی عازم این منطقه شده بودند.

پرواز تهران- یاسوج متعلق به شرکت هواپیمایی آسمان 60 مسافر و 6 خدمه پرواز داشته که در برخورد با کوه‌های دنا سقوط کرد.