لطفا شما هم کمی «شوآف» کنید

گروه اجتماعی- نژادبهرام، عضو شورای شهر تهران اخیرا در گفت و گو با روزنامه اعتماد گفته در پاسخ به چرایی انتقادات از محمدعلی نجفی شهردار تهران گفته است:  «قرارنیست شهردارتهران کارهای اجرایی انجام دهد وبلافاصله بعد ازوقوع حادثه‌ای کوچک به محل حادثه برود!». وی آغاز به کار محمدباقر قالیباف از 4 صبح را نوعی «شوآف» دانسته که نجفی اهل آن نیست و درنهایت گفته شهر به «مدیریت» نیاز دارد. 

به گزارش افکارنیوز، این اولین باری است که یک عضو شورای شهر پاسخی به دلایل کم کاری و عدم حضور جدی محمدعلی نجفی در سه بحران زلزله، برف و درآخر اتش سوزی ساختمان وزارت نیرو داده است. 

در بحران زلزله تهران نجفی اساسا غایب بود. برخی گفتند کیش بوده و برخی جاهای دیگر. خوداو گفت کیش نبوده ولی نگفت چرا غایب بزرگ این بحران در ساعات اولیه و مهم ترین ساعات آن بوده است. 

دربرف زمستانی تهران به گفته اعضای اصلاح طلب شورای شهر نجفی اساسا غافلگیر شد و نه تنها شهر تهران کاملا غیرقابل تردد شد بلکه بسیاری از درختان قدیمی و کهنسال تهران زیر برف شکست. 

در آتش سوزی ساختمان وزارت نیرو هم در حالی که چند آتش نشان زخمی شده بودند، محمدعلی نجفی 24 ساعت بعد از آتش سوزی به بازدید محل رفت و لحظاتی آنجا ماند و به محل کار خود برگشت. 

بحثی که خانم نژادبهرام آن را مطرح کرده اند مهم ترین توجیه کم کاری های شهردار تهران است. خانم نژادبهرام خواسته یا ناخواسته شایعات پیرامون ساعات کاری و عدم حضور جدی شهردار تهران در  کار مربوط به اداره شهر را تائید کرده است. همان حرف هایی که نجفی دوهفته پیش در گفت و گو با شرق ساخته و پرداخته بولتن ها خوانده بود. 

حالا خانم نژادبهرام با شوآف خواندن رفتارهای قالیباف و سبک مدیریتی وی که از سوی رهبرمعظم انقلاب لقب «مدیریت جهادی» به خود گرفته بود این سوال را در اذهان مردم تهران در وهله اول و بعد مردم کشور ایجاد می کند که اگر این حجم عظیم  کار در تهران و افتتاح چند پروژه قرنی(پروژه هایی که به لحاظ وسعت هر 100 سال امکان تکرار دارد)، شوآف بوده پس چرا شهردار جدید تهران شوآف نمی کند؟ 

اگر به سرانجام رساندن متروی تهران و افتتاح ابرپروژه ای مثل امام علی(ع) و بزرگراه صدر شوآف بوده مردم تهران دوست دارند شهردار جدیدشان هم کمی شوآف کند. 

خانم نژادبهرام بدون آنکه بخواهد همه شایعات درباره پرکاری محمدباقر قالیباف را تائید کرده است. از چهار صبح بیدار شدن و حضور در محل کار تا یازده شب کار کردن و حضور فوری و شخصی در همه پروژه ها و بحران ها. 

شوآف خواندن فعالیت های شهردار قبلی تهران درحالی که خدمات وی محل مشاهده روزانه مردم تهران است بیش از آنکه توهین به قالیباف باشد، توهین به شعور مردم و تلاشی بر سرپوش نهادن بر ناکامی های متوالی شهردار فعلی تهران است که حالا صدای حامیان اولیه شهردار را هم درآورده و رفتن یا ماندنش هرروز تیتر یک یکی از روزنامه های اصلاح طلب است و شاعران گفته اند: تا نباشد چیزکی دیگران نگویند چیزها.