به گزارش جام جم آنلاين: "شهرام فرج زاده موالو" روز چهارشنبه افزود : همچنین نتایج تحقیقات نشان می دهد كه ۸۰ درصد كودكان چاق و ۹۷ درصد نوجوانان چاق در بزرگسالی ، چاق باقی می مانند .

وی ادامه داد: افزایش چربی در بدن کودکان بر خلاف آنچه بسیاری از والدین تصور می کنند نشانه سلامتی نیست و می تواند در آینده خطرات زیادی داشته باشد.

فرج زاده اظهار داشت: در حال حاضر در جوامع شهری شاهد کاهش تحرک کودکان و افزایش ساعات تماشای برنامه تلویزیون در خانواده ها هستیم که این امر منجر به چاقی کودکان می شود.

وی افزود: وراثت نیز در چاقی افراد و اضافه وزن آنها نقش دارد.

" برخی از محققان باور دارند که وزن هر فردی در بزرگسالی تابع وراثت است و بر اساس این نظریه نوعی استعداد خانوادگی در مورد چاقی و اضافه وزن وجود دارد. "

وی یادآور شد: افراد مستعد چاقی نباید از دو عامل مهم فعالیت های بدنی ورزش و رژیم غذایی غافل شوند. امروزه ثابت شده است که خطر کاهش طول عمر در افراد مبتلا به چاقی ۴۰ درصد بیشتر از سایر افراد است.

" البته در افراد مبتلا به چاقی شدید این میزان به ۷۰ درصد می رسد. علاوه براین چاقی یا ذخیره چربی اضافی در بدن در ایجاد بیماری های فرسایشی مفاصل مثل آتروز و بیماری های مزمن دیگر نقش دارد. "

فرج زاده خاطرنشان کرد: اختلالات غددی و هومورنی نیز نقش مهمی در اضافه وزن فرد دارد زیرا کم کاری غده تیروئید میزان سوخت و ساز بدن را کاهش می دهد و در نتیجه فرد دچار چاقی می شود.(ایرنا)