خبری بسیار خوش برای فرهنگیان

 سید محمد بطحایی در خصوص طرح رتبه بندی فرهنگیان عنوان کرد: رتبه بندی تکلیف قانونی است که مجلس بر عهده آموزش و پرورش گذاشته است اما اگر بخواهیم از مهرماه 97 آن را اجرا کنیم، بودجه کنونی کفاف آن را نمی دهد؛ در حال آماده سازی طرحی هستیم که باید آن را با مجلس در میان بگذاریم.

بطحایی در خصوص سرانه مدارس گفت: بخشی از سرانه مدارس پرداخت خواهد شد اما نمی توانم جزئیات آن را بیان کنم.

وی در پاسخ پرسشی پیرامون مصوبه منع آزمون و استفاده از کتب کمک درسی در مدارس ابتدایی بیان داشت: این مصوبه هنوز ابلاغ نشده است اما توقع دارم که مدارس با توجه به انتشار اخبار، آن را مورد توجه قرار دهند و از همکاران خود می خواهم که هیچ کتابی به اجبار برای خانواده ها تجویز نشود و آزمونی برگزار نشود زیرا اختلال جدی در نظام آموزشی کشور ایجاد می کند.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اسکان فرهنگیان خاطر نشان کرد: اسکان فرهنگیان مثل سنوات قبل خواهد بود و تلاش خواهیم کرد کیفیت این فضاها از سال گذشته بهتر شوند.

بطحایی ادامه داد: مراکز اسکان نوروزی آموزش و پرورش مختص فرهنگیان است اما در برخی مواقع تعداد مراکز اقامتی آزاد کفاف تعداد مهمانان را در برخی شهرها نمی کند و آموزش و پرورش برای کمک مراکز اسکان خود را در اختیار مهمانان غیر فرهنگی قرار می دهد.

وی در پاسخ به پرسشی درباره اقدامات انجام شده برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی گفت: رسیدگی به مسئله آسیب های اجتماعی صرفا مختص آموزش و پرورش نیست؛ امسال طرح نماد را با پوشش بالاتری آغاز کرده ایم و آموزش به خانوده ها را با کمک تلویزیون تعاملی برای پیشگیری از آسیب های اجتماعی نیز به صورت جدی تر دنبال می کنیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: طرح نماد می تواند در حوزه پیشگیری و درمان از آسیب های اجتماعی موثر واقع شود.

وی در خصوص افزایش تعداد دروس امتحان نهایی گفت: جدول دروس امتحان نهایی بسته نشده و اصرار ما این است که افزایش پیدا نکند زیرا برای دانش آموزان بار روانی دارد.

بطحایی تصریح کرد: درباره افزایش میزان تاثیر امتحان نهایی در کنکور جلساتی برگزار کرده ایم اما هنوز به جمع بندی نرسیده ایم البته پیش از اسفندماه مشخص خواهد شد.