واکنش محسن هاشمی تعدیل ۴ درصدی نیروهای شهرداری

محسن هاشمی در حاشیه جلسه شورای شهر در مورد تعدیل 4 درصد از نیروهای شهرداری که در نامه‌ای از سوی وی به شهردار تهران زده شده بود، گفت: من تیتر را تکذیب کردم اگر نامه را بخوانید نشان می‌دهد که نامه‌های زیادی به شورا ارسال می‌شود که در حال حاضر 4 سال از برنامه دوم گذشته و وارد سال پنجم برنامه شده‌ایم و در این برنامه یکسری تعهدات را شهرداری انجام دهد تا وقتی می‌خواهیم برنامه سوم را بنویسیم اطلاعات دقیق باشد.

وی ادامه داد: بنابراین می‌گوییم که بندها چه چیزی را گفته‌اند و می‌خواهیم شهرداری چه عملی انجام دهد. بر اساس برنامه دوم که توسط شورای چهارم تصویب شده بود چنین آمده که این 4 درصد معمولاً در شهرداری که پرسنل زیادی دارد تعدیل اضافه نیست. 

هاشمی گفت: در شهرداری پرسنل زیادی وجود دارد، یک تشکیلات قدیمی دارد و افراد خود به خود بازنشسته می‌شوند و عده‌ای هم برایشان مشکلی پیش می‌آید و به شهرستان می‌روند پس این 4 د رصد اتفاق می‌افتد و حد بالایی نیست.

رئیس شورای شهر گفت: وقتی می‌بینیم شهرداری نزدیک به 80 هزار نیرو دارد خروج 2 هزار نفر رقم بالایی نیست هر چند که برخی از آنها هم به دستگاه‌ها می‌روند و کار عادی است و این بر اساس تعهداتی است که در برنامه پنج ساله وجود دارد.

وی افزود: من درخواست گزارش‌گیری کردم و نگفتم که چرا این کار نشده بلکه گفتم که گزارش بدهید که چه میزان اتفاق افتاده است تا بتوانیم برای برنامه سوم از این آمار استفاده کنیم.

هاشمی افزود: این نامه اعتراضی نیست بلکه گزارش‌گیری است اما متأسفانه برخی از دوستان در سایت‌های مختلف از آن سوءاستفاده کردند تا رئیس شورا را تضعیف کنند.

رئیس شورای شهر در مورد افزایش قیمت بلیط پیشنهادی مترو در شورا، گفت: بلیط مترو بحث بسیار حساسی است اما در این جلسه وقت کم آمد و نتوانستیم به نتیجه برسانیم و در جلسه بعد آن را بررسی می‌کنیم. در مورد قیمت‌های مطرح شده هم نمی‌توانم چیزی بگویم تا تصویب شود.

وی گفت: بر اساس آنچه در شورای گذشته توافق شده یک سوم از هزینه بلیط مترو را مردم، یک سوم دولت و یک سوم را شهرداری می‌پردازد اما در نهایت سهم دولت به موقع داده نمی‌شود یا کمتر پرداخت می‌شود لذا ناچاراً شهرداری این موضوع را به عهده می‌گیرد تا بتواند از دولت پس بگیرد.

هاشمی در مورد سؤال یکی از خبرنگاران مبنی بر اینکه جلسه پرتنشی امروز در شورا برگزار شد، گفت: برخی موارد در مورد سیاست‌های برنامه پنج ساله است، برخی کمیسیون‌ها و اعضا پیشنهاداتی می‌دهند که منجر به ناراحتی دیگر اعضا می‌شود.

رئیس شورای شهر در مورد اینکه گفته می‌شود مدیریت خوبی در شورا وجود ندارد، گفت: اتفاقاً بیان این انتقادات خوب است، بروز چالش‌ها در شورا عادی است، اسم این کارها انتقاد نیست افراد نگران رأی خود می‌شوند و وظیفه من این است که آیین‌نامه‌ها را عمل کنم و اگر برخی از اعضا صدایشان را بلند می‌کنند انتقاد نیست. 

وی در پاسخ به اینکه برخی از اعضا جلسه را ترک کردند، گفت: من ندیده‌ام که کسی این کار را بکند.

هاشمی در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه جلسه را به شوخی برگزار می‌کنید، پاسخ داد: من جدی‌ترین جلسات را برگزار می‌کند و شوخی‌های من عمدتاً جدی است.