اجرای افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت ماه سال آینده

محسن پورسید‌ آقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در جمع خبرنگاران درباره ترافیک آخر سال گفت: طبق مصوبه دیروز شورای ترافیک‌ تهران،افزایش ساعت کار مراکز تجاری با تأیید‌ فرمانده انتظامی‌ تا یک بامداد تصویب شد.

 وی افزود: همچنین مترو از 15 اسفند تا ساعت 12 شب‌ آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

پورسید‌ آقایی با بیان اینکه مردم عادی می‌توانند کارت‌ بلیت مدت‌دار 6 ماهه، فصلی و یک ساله تهیه کنند، گفت: به این ترتیب‌ می‌توانند از 25 درصد تخفیف‌ بهره‌مند شوند.

 وی با بیان اینکه احتمال مخالفت‌ فرمانداری با افزایش نرخ‌ بلیت‌های مترو وجود دارد،گفت: از نظر من افزایش قیمت معقولانه‌ بود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک‌ شهرداری تهران با بیان اینکه دولت باید یک سوم از هزینه تمام شده بلیت مترو را پرداخت کند، ادامه داد: تا به حال این اتفاق‌ نیفتاده و شهرداری به نیابت‌ از دولت‌ این مبلغ را پرداخت کرده است و به عنوان قرض‌ دولت به شهرداری محسوب می‌شود.

اجرای افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت ماه سال آینده

 پورسید‌ آقایی‌ با بیان اینکه افزایش قیمت بلیت مترو از اردیبهشت سال آینده اجرایی می شود، گفت: در تلاش هستیم‌ تا در ایام پایانی‌ سال بدهی دولت به شهرداری را دریافت‌ کنیم.

 وی افزود: دولت باید به عنوان یارانه بلیت، مبلغی را پرداخت کند و امیدواریم در مدت باقی مانده از سال یارانه بلیت‌ مترو و اتوبوس پرداخت شود.

 معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه تنها از راه ارزانی‌ نیست که می‌توانیم به مردم کمک کنیم، ادامه داد: ارزان کردن بلیت مترو باعث ضعف در خدمت‌رسانی به مردم می‌شود.

 وی افزود: شاید در ظاهر ارزان‌ کردن بلیت مترو به نفع مردم باشد اما اگر نتوانیم هزینه‌های جاری شرکت را پوشش دهیم به طبع نمی‌توانیم خدمت‌رسانی‌های لازم را به نحو احسن انجام دهیم‌.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه سه قیمت خواهیم داشت، ادامه داد: بلیت تک‌سفره هزار تومان خواهد شد که حداکثر 14 درصد مردم از آن استفاده می‌کنند اما در صورتی که از کارت بلیت استفاده شود بسته به طول مسافت 66 درصد از این رقم تخفیف داده می‌شود و حداقل با استفاده از کارت بلیت و در مسافت کوتاه، قیمت بلیت 340 تومان و حداکثر هزار تومان خواهد بود.

 پورسید‌ آقایی از نرخ بلیت‌ها خبر داد و گفت: بنابر مصوبه‌ امروز شورای شهر بلیت یک طرفه حومه به تهران 1500 تومان، بلیت داخل شهری 1000 تومان و بلیت یک‌ طرفه به فرودگاه امام خمینی 7 هزار و 500 تومان است.