فاطمه؛ در صدر اسامی منتخب نوزادان یزدی

محمد علی مکرمی مدیر کل ثبت احوال استان یزد گفت: از مجموع ۱۱۶۹۰ ولادت ثبت شده نوزادان در یزد، ۳۵۱۰ نوزاد دختر یزدی با نام و القاب سرور زنان دو جهان نامگذاری شده اند.

مکرمی افزود: بر اساس آمار پایگاه اطلاعات جمعیت کشور در سال جاری، نام فاطمه با ۹۲۷ بار انتخاب در صدر اسامی منتخب قرار گرفته و پس از آن نام‌های زهرا، زینب، حلما، ریحانه، نازنین زهرا، یسنا، فاطمه زهرا، ثنا، و محیا فراوان ترین نام‌هایی است  که یزدی‌ها برای دختران خود انتخاب کرده اند که وجود شش نام و لقب حضرت فاطمه زهرا (س) در بین این اسامی نشانگر ارادت مردم دارالعباده به خاندان عصمت و طهارت است.

وی گفت: همچنین نام‌های معصومه، زهره، بتول، طیبه، فریده؛ مهدیه، سعیده، صفیه، حبیبه، حکیمه، حدیثه، عالیه، کوکب، رحیمه، حوریه، حانیه، انسیه، عارفه، وحیده، رضیه، راضیه و حسنا ازدیگر نام‌هایی است که با فراوانی کمتر در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

مکرمی تصریح کرد: با استناد به آمار پایگاه اطلاعات جمعیت سازمان ثبت احوال کشور نزدیک به ۱۳ میلیون نفر با نام و القاب حضرت فاطمه (س) در سراسر کشور وجود دارند.

مدیر کل ثبت احوال استان با اشاره به وجود بیش از ۶ میلیون نفر سادات در کشور گفت: خانواده بزرگ سادات بالغ بر ۳ میلیون و ۱۱۱ هزار نفر سید و ۲ میلیون و ۶۵۰ هزار نفر سیده هستند که استان‌های مازندران، یزد و قم بیشترین تعداد فرزندان حضرت زهرا (س) را در خود جای داده اند.