زنان توانایی خود را در تصدی مسئولیت ها ثابت کرده اند

حجت الاسلام و المسلمین هادی صادقی روز چهارشنبه در همایش بانوان فاطمی در ایلام اظهار کرد: تفکر مدرن غربی از زن به عنوان ابزاری برای هوسرانی و تامین نیازهای ثروتمندان بهره می گیرد، امروزه شاهدیم زنان در این جوامع تنها برای برطرف کردن خواسته های پست و غیرانسانی قدرت های زر و زور بکارگیری می شوند.

وی اظهار کرد: در برابر این تفکر، دین مبین اسلام با وجود تفاوت های جسمی و روحی و شخصیتی حقوق یکسانی را برای زنان در برابر مردان قرار داده و به برکت انقلاب اسلامی روز به روز جایگاه منزلت بانوان در جامعه ارتقا یافته و زنان توانسته اند توانایی های خود را در تصدی مسئولیت های خطیر ثابت کنند. انسان ها در طول تاریخ تلاش کرده اند خود را به مقام قدسی رسانده و از هر جهت به پاکی ها و زیبایی ها نزدیک شوند.

وی افزود: قداست و پاکی که در حوزه دینی مشاهده می شود از جنس پاکی های ظاهری ، پست و فرومایه نیست، بلکه از چنان جایگاه و ارزشی برخوردار است که تنها اولیای الهی می توانند به این مرحله دست یابند.

معاون قوه قضاییه تاکید کرد: دوری از رذایل دنیوی ، خودپسندی ، پلیدی ها و خودخواهی ها کلبه آمال بشریت بوده ولی هواهای نفسانی همواره آنان را از رسیدن به درجات قدسی باز داشته است.

** رسیدن به مقام قدسی نیازمند نزدیکی به روحیه فاطمه زهرا (س)

حجت الاسلام صادقی اضافه کرد: ائمه معصومین (ع) در این میان توانسته اند چراغ راه مسلمانان و بشریت برای گام برداشتن در این مسیر باشند و در این میان حضرت فاطمه زهرا (س) همچون گوهری تابناک می درخشد و در میان سایر ائمه نیز به عنوان مادر امامان شیعه از قرب و منزلت والایی برخوردار است.

وی یادآور شد: عموم مسلمانان و بویژه بانوان جامعه اسلامی باید درس ولایت مداری ، پایمردی و زندگی را از زهرای مرضیه (س) فرا بگیرند، ایشان در مقام فرزندی ، همسری و مادری نمونه والای یک انسان کامل را به نمایش گذاشته اند که در طول تاریخ همتایی برای ام ابی ها (س) وجود ندارد.

معاون فرهنگی قوه قضاییه گفت: فاطمه زهرا (س) اولین شهیده دفاع از ولایت بوده و با حضور در صحنه اجتماع هنگامیکه شرایط اقتضا می کرد، بزرگترین مدافع حریم اهل البیت (ع) بودند، در کنار این موضوع در آگاهی بخشی و تعلیم بانوان با تشکیل حوزه علمیه در منزل تاثیر بسزایی داشتند.

** فعالیت پنج بانوی قاضی در محاکم دادگستری استان ایلام

رئیس کل دادگستری ایلام نیز در این همایش تاکید کرد: جایگاه و منزلت بانوان اسلامی قبل و بعد از انقلاب اسلامی با یکدیگر قابل مقایسه نیست.

محمد رزم افزود: امروز بسیاری از زنان در مسئولیت های مهمی همچون وزارت ، نمایندگی مجلس ، معاونت رئیس جمهوری ، قضاوت ، استادی دانشگاه ، پزشکی و ... فعالیت می کنند که نشان دهنده حضور پررنگ آنان در عرصه های اجتماعی است.

وی یاداور شد: دادگستری استان ایلام نیز تلاش کرده در حوزه های مختلف از توانمندی بانوان بهره بگیرد و هم اکنون 115 نفر از نیروهای محاکم قضایی استان را زنان تشکیل می دهند و پنج بانو نیز در این استان در جایگاه قضاوت حضور دارند.