توقف خدمات دهی شهری در تهران

چمران دراین باره افزود: متاسفانه افراد جدیدی که بعد از مدیریت شهری جدید به مجموعه شهرداری افزوده شدند افرادی کاملا سیاسی هستند که نه تنها  تجربه مدیریت شهری ندارند بلکه سبب توقف پروژه ها و خدمات رسانی در شهرداری تهران شدند.توقف پروژه مترو خط  ۷ و ۸  که به بهانه عدم امنیت انجام شدخدمات رسانی به مردم شهر را نادیده گرفت در حالی که حتی اگر بهانه عدم امنیت را قبول کنیم این سوال مطرح می شود که در شش ماه گذشته ایا امنیت خطوط یاد شده را تامین کردید؟ در این مدت برای اصلاح و امنیت چه کردید؟

رییس سابق شورای شهر تهران در ادامه خاطر نشان شد:متاسفانه پروژه های عمرانی و فرهنگی متوقف شده در حالی که به بهانه کثرت نیروها بسیاری از نیروهای قدیمی و با سابقه در  اختیار کارگزینی قرار داده شدند، اما تعداد بیشتری از نیروهای خودی حتی بیشتر از نیروهای تعدیل شده  در شورا و  شهرداری به کار گرفته شده اند!! قاعدتا چنین رفتارها و سیاست هایی خسارت به شهروندان تهرانی است.

وی افزود: انتظار می رفت شهردار تهران در شش ماه گذشته همان روال سابق را در خدمات دهی و تداوم پروژه های عمرانی و فرهنگی ادامه می داد بنحوی که بسیاری از پروژه های‌قبلی که تقریبا به پایان رسیده بودند همانند پل های ارتش و بزرگراه امام علی، پل شهید لاجوردی امتداد شهید صیاد شیرازی را افتتاح و در دسترس و استفاده مردم قرار می دادند،حتی ترمینال شرق که ۹۵ درصد کار آن در دوره مدیریت شهری سابق انجام شده در این شش ماه افتتاح نشد!!یعنی شهردار تهران نتوانست ۵ درصد باقیمانده را به پایان برساند.

چمران افزود: تخریب و سیاه نمایی اهم فعالیت‌های شهرداری در شش ماه گذشته بود، عمده فعالیت شهرداری پرداختن‌ به مباحث سیاسی بود بنحوی که برخی از افرادی که وارد شهرداری شدند دارای پرونده های سیاسی از بازداشت تا زندان و محاکمه هستند!!متاسفانه شهرداری تهران تبدیل به بنگاه سیاسی شده تا بنگاه خدمت رسانی!! وی بیان کرد:‌قاعدتا مردم این موضوع را به خوبی  احساس کردند و مشخص بود شهردار برای کار کردن و ماندن نیامده بود،هنگامی که دوستان خودشان هم به نحوه مدیریت ایشان ایراد میگیرند بنحوی که یکی از دوستانشان پرسیده بود مگر تهران شهردار دارد که می خواهد استعفا بدهد؟؟در این صورت غیر از تاسف برای شش ماهی که گذشت و ایام پیش رو که در بلاتکلیفی می گذرد و شهر به حال خود رها می شود چه میتوان گفت؟ بنده از ابتدا اعلام کردم افرادی در شهرداری هستند که بدون نگاه سیاسی و توان علمی و مدیریتی قادر به مدیریت شهر هستند اما نمایندگان شورای پنجم به دنبال سیاسی کاری بودند نه خدمات رسانی به شهر!!

چمران در پایان خاطر نشان شد: رویکرد سیاسی اصلاح طلبان در شورا و شهردار ی با مدیر آینده نیز ادامه می یابد چرا که اصلاح طلبان به دنبال خدمات رسانی نیستند، امیدواریم شهردار آینده تهران  از روحیه خدمتگزاری صادقانه و خالصانه برخوردار باشد هر چند که زمان از دست رفته در زمان نجفی را نمی توان بازگرداند.