حق‌التدریس معلمان رسمی، اعتبارات خرید خدمات و حقوق سرباز معلمان بخشی از این مطالبات است که هنوز به حساب فرهنگیان واریز نشده است.

تعدادی از فرهنگیان در آستانه سال جدید نسبت به عدم پرداخت مطالبات گلایه دارند؛ یکی از فرهنگیان گفت: به‌رغم اینکه مسئولان آموزش و پرورش عنوان کردند که تا آخر اسفند تمام مطالبات معلمان پرداخت می‌شود اما از حق‌التدریس معلمان شاغل خبری نیست.

وی ادامه داد: چرا وقتی خبری نیست، اطلاع‌رسانی می‌شود چون برخی فکر می‌کنند که ما دروغ می‌گوییم.

فرهنگی دیگری گفت: لطفا پیگیری کنید که چرا 9 ماه حقوق حق‌التدریس‌های شاغل آموزش و پرورش پرداخت نمی‌شود.

وی افزود: مسئولان می‌گویند سند زدیم، کارهایش را کردیم و باید از خزانه واریز شود؛ تمام چشم امید معلم‌ها قبل از عید به همین مقدار اندک پول است.

یکی دیگر از فرهنگیان اظهار داشت: هنوز حق الزحمه امسال و سال گذشته حوزه اجرا و تصحیح امتحانات را پرداخت نکرده‌اند و اکنون خیلی از ما میلیونی طلبکاریم ولی دست ما به جایی نمی‌رسد و هر وقت از مسئولان اداره می‌پرسیم فقط جواب می‌دهند «شرمنده‌ایم مشخص نیست چه زمانی پرداخت می‌شود».

یک فرهنگی هم گفت: چرا اصلا به فکر حق‌التدریسی‌های رسمی تهران نیستند سال 96 هم رو به پایان است ولی متأسفانه هنوز حق‌التدریس‌ها پرداخت نشده است.

منصور مجاوری مشاور وزیر آموزش و پرورش در برنامه پرسشگر روز جمعه هفته پیش گفت: «پول مهدکودک فرزندان، لباس خدمتگزاران، فوق‌العاده نوبت دوم مدیران مدارس، بخشی از بیمه تکمیلی کارکنان، بخشی از خرید خدمات و برون‌سپاری هنرستان‌ها، هزینه‌های جاری اداری ادارات کل و 9 ماه حق التدریس شاغلین پرداخت نشده است».

به گزارش فارس، شنیده‌ها حاکیست که سید محمد بطحایی وزیر آموزش و پرورش در این هفته اکثر برنامه‌های کاری خود را برای پیگیری پرداخت مطالبات فرهنگیان کنسل کرده است و تیم معاونت توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه و در رأس آن علی الهیار ترکمن معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نیز مدت‌هاست که پیگیر پرداخت این مطالبات است.

از بامداد امروز نیز تیم معاونت توسعه مدیریت آموزش و پرورش در خزانه پیگیر پرداخت مطالبات فرهنگیان است اما باید دید آیا این پیگیری‌ها به نتیجه خواهد رسید و آموزش و پرورش می‌تواند در آخرین روز کاری سال 96، لبخند را مهمان خانه فرهنگیان کند؟