ترافیک سنگین در محورهای هراز و فیروزکوه

سیاوش محبی امروز در خصوص اوضاع ترافیکی محورهای هراز، فیروزکوه، امام رضا(ع) و بزرگراه‌ حرم به حرم اظهار کرد: در حال حاضر شاهد ترافیک سنگین از شمال به جنوب در محور هراز هستیم و وضعیت تردد انواع وسایل نقلیه سبک در لاین جنوب به شمال پرحجم در جریان است.

وی بیان کرد: تردد انواع وسایل نقلیه از محور فیروزکوه و از استان‌های شمالی به سمت تهران سنگین و از تهران به سمت شهرهای شمالی کشور پرحجم و نیمه‌سنگین است.

فرمانده پلیس راه ویژه شرق استان تهران تصریح کرد: تردد انواع وسایل نقلیه سبک و سنگین از محور امام رضا(ع) و بزرگراه حرم به حرم پرحجم در مسیر جنوب به شمال و سنگین از شمال به جنوب در جریان است و به مرور خودروها در حال تخلیه این دو محور مواصلاتی شرق استان تهران هستند.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌شود طی ساعات آینده حجم ترافیک وارد شده به این محورها چند برابر افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: مسافران باید 2 تا 3 برابر زمان معمولی سفر وقت برای بازگشت و یا آغاز سفر در نظر بگیرند و در برخورد با ترافیک‌های سنگین صبر و شکیبایی را سرلوحه رانندگی خود قرار بدهند.

محبی با بیان اینکه رانندگان عجله و شتاب برای رسیدن به مقصد نداشته باشند، گفت: رانندگان در هنگام خستگی و خواب‌آلودگی حتماً در توقفگاه‌های مجاز و استراحتگاه‌های بین‌راهی توقف کرده و پس از استراحتی کوتاه به مسیر خود ادامه دهند.

وی با بیان اینکه مسافران نوروزی کمبود زمان را با سرعت غیرمجاز جبران نکنند، اظهار کرد: مأموران پلیس راهور در سراسر محورها توسط اکیپ‌های محسوس و نامحسوس حضور دارند و با مشاهده رانندگان متخلف و حادثه‌ساز طبق قانون خودروهای این افراد را توقیف و با افراد متخلف برخورد قانونی خواهند کرد.

رئیس پلیس راه ویژه شرق استان تهران با بیان اینکه خط قرمز پلیس تخلفات حادثه‌ساز است، تصریح کرد: سرعت، سبقت، انحراف به چپ و حرکات مارپیچ و ... خطوط قرمز است و با افرادی که باعث این تخلفات شوند برخورد قاطع و قانونی خواهند کرد.

وی بیان کرد: رانندگان از ارتکاب تخلفات حادثه‌ساز جدا خودداری کنند زیرا سالم رسیدن بهتر از هرگز نرسیدن، ایجاد حادثه و برخورد با خودروهای دیگر است.

محبی در پایان متذکر شد: برای کاهش این‌گونه حوادث باید رعایت کامل مقررات راهنمایی و رانندگی، فاصله طولی، سرعت مطمئنه را مد نظر قرار بدهند و از ارتکاب تخلفاتی مانند سرعت، سبقت از چپ، حرکات مارپیچ و... پرهیز کنند تا شاهد کاهش حوادث رانندگی باشیم.