بازگشت شهردار بیمار به کرسی شهرداری تهران/ منفعت گرایی به جای حفظ منافع مردم؟

به گزارش افکارنیوز، شهر تهران بعد از رفتن قالیباف هنوز نتوانسته مدیریتی کامل و جامع را به خود ببیند، نجفی که به گفته خود با بیماری دست و پنجه نرم می کند شهردار شدن تهران را قبول کرد تا اصلاح طلبانی که با لیست امید به شورای شهر رفته بودند او را بر کرسی شهرداری بنشانند.

چند ماهی گذشت و حواشی مختلفی گریبان شهرداری و شورای شهر را گرفت، زمزمه های تغییر نجفی قوت گرفت تا جایی که وی استعفای خود را در روزهای پایانی سال 96 به شورای شهر داد و بیماری را دلیل آن عنوان کرد.

در این ایام بسیاری جهانگیری و یا محسن هاشمی را گزینه های شهرداری تهران خواندند تا اینکه امروز نجفی در متن استعفای خود عنوان کرد که" حفظ این مسئولیت با این بیماری خیانتی است بر امانتی که مردم به شورا سپرده‌اند و آنها نیز بخش اعظمی از آن را بر دوش من گذاشته‌اند. درخواست می‌کنم موضوع استعفای من را به مسائل سیاسی و محیطی و اطراف آن ارتباط ندهند. اصلی‌ترین علت این استعفا همین بیماری است که قابل جمع کردن نیست."

نجفی با صراحت اعلام کرد که اگر در مسند شهرداری تهران باقی بماند خیانت در امانتی است که مردم بر گردن شورای شهر نهاده اند اما اعضای شورای شهر گویا چنین اعتقادی ندارند، آنها با اینکه بر بیماری نجفی واقف هستند اما باز هم اصرار دارند تا وی شهردار تهران باقی بماند اما سوال اینجاست چرا باید یک بیمار شهردار تهران باقی بماند؟

آیا مگر در کشور قحط الرجال است که اینچنین اعضای ورای شهر اصرار بر ماندن نجفی دارند؟

از سوی دیگر آیا ماندن یک بیمار در سمت پر کار شهرداری تهران باعث نمی شود به پایتخت ایران اسلامی خسارت وارد شود؟

اگر نجفی همانطور که گفته قرار است بستری شود و نمی تواند تهران را اداره کند چرا اعضای شورای شهر اصرار بر ماندن وی دارند؟ 

حتی کار به جایی رسیده که کرباسچی نیز می گوید: آیا حضور هاشمی در شهرداری بهتر از آن نیست که یک فردی که توانایی ندارد و بیمار است و یا قابلیت مدیریت اجرایی درخوری ندارد شهردار شود و باعث ثبت یک نقطه سیاه در کارنامه اصلاح‌طلبان شود.

از سوی دیگر مرتضی الویری،  رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، برخلاف کرباسچی گفته بود که عملکرد نجفی در شهرداری تهران مثبت بوده است و انتخاب گزینه دیگر به جای نجفی فعلا مطرح نیست. قرار نیست برای شهرداری تهران سرپرستی انتخاب شود و همه اعضای شورای شهر به دنبال آن هستند که نجفی از این تصمیم خود منصرف شود.

به نظر می رسد اختلاف در میان اصلاح طلبان در دو طیف کارگزارانی ها و لیبرال ها بیشتر از گذشته در قضیه ماندن یا رفتن نجفی خودنمایی می کند، مطمئنا همین اختلافات سیاسی است که باعث شده فردی جایگزین نجفی در شهرداری تهران نشود.