گزارشی از آمار خودکشی در سال 96

حمید پیروی رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران گفت: اگرچه آمار خودکشی در کشور براساس آمار‌های اعلام شده رو به افزایش است، اما خوشبختانه ایران  در مقایسه با شاخص‌های جهانی آمار‌های پایین‌تری از تعداد خودکشی دارد.

وی ادامه داد: ما موظف هستیم برای بهبودی افرادی که اقدام به خودکشی کرده‌اند، عملکرد موثری داشته باشیم و باید با تشکیل جلساتی به راهبردهای مشخصی دراین زمینه دست یابیم.

پیروی تصریح کرد: در سال 1396 افکار خودکشی دانشجویان،16 درصد    گزارش شده است، اما آسیب رسانی بین دانشجویان،بحثی که اخیرا با رشد روبرو بود است در این راستا  3 درصد، آمار اقدام به خودکشی از طریق مصرف قرص و ضربه زدن به بدن گزارش شده است.

رئیس مرکز مشاوره دانشگاه تهران اضافه کرد:خوشبختانه نسبت خودکشی در دانشگاه‌ها به عدد پایینی رسیده است ولی این عدد هم می تواند نگران کننده باشد، متاسفانه در کشور ما معضلات در سطوح مختلف از فساد گرفته تا معضل بیکاری گریبانگیر دانشجویان است.

پیروی یادآورشد:امروزه ما با مشکلاتی نظیر مصرف مواد مخدر و خودکشی در میان دانشجویان روبرو هستیم و مسئله خودکشی به یکی از معضلات در قشر دانشجویان تبدیل شده است، طبق آمار رسیده شاخصه‌های خودکشی در کشور از شاخصه جهانی پایین‌تر است، البته در سال 96 نسبت به سال 95 در بحث آسیب‌های اجتماعی نظیر مصرف مواد، شرایط بهتری داشتیم.