تاکید عضو شورای شهر بر عملگرا بودن شهردار آینده پایتخت

محمدسالاری رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر در حاشیه جلسه هم اندیشی بررسی شرایط انتخاب شهردار  گفت: از جمله تغییراتی که در دارا بودن شرایط عمومی شهردار اعمال شده این است که شهردار منتخب می بایست علاوه بر اینکه فرد توانمندی باشد، دارای پیشینه مدیریت کلان بوده و در اصل یک مدیر میدانی باشد.

وی ادامه داد: اساسا نوع فعالیت در شهرداری از نوع مدیریت سازمانی است و شهرداری تهران نیاز به فردی دارد که علاوه بر دارا بودن سوابق موثر، باید بتواند کارهای عملیاتی ؛ صف و میدانی هم انجام دهد و همچنین با سرعت در فرایند تصمیم گیری ها ورود پیدا کند.

محمد علیخانی نیز در حاشیه جلسه هم اندیشی شورا گفت: در این جلسه بر سر شرایط عمومی شهردار بحث شد، شرایط تقریبا مشابه آنچه که در شهریور ماه مطرح شد، بود.

وی در خصوص نامزدهای احتمالی تصدی شهردار افزود: یقینا افرادی که اقبال بیشتری داشته باشند مورد نظر خواهند بود و هر یک از اعضا ۵ گزینه پیشنهادی خواهد داشت.

علیخانی در مورد معیار شهردار آینده گفت: شهردار آینده علاوه بر شرایط عمومی باید فردی عملگرا باشد و همچنین بتواند با سایر ارکان نظام در جهت پیشبرد و عملیاتی کردن سیاست های مصوب شورا تعامل داشته باشد.