اعلام جزئیات جدید از سرقت سریالی خودپرداز‌ها در تهران

با حضور پلیس در محل سرقت مشخص شد سارقان نیمه شب با ورود به شعبه 24 ساعته خودپرداز یکی از بانک ها در کنار مرکز خرید ونک یک دستگاه خودپرداز با بیش از 24 میلیون تومان پول را به سرقت بردند. 

بررسی دوربین های محل نشان می داد 6 مرد قوی هیکل، با دو دستگاه خودرو نیسان وانت و ماکسیما مقابل محل سرقت قرار گرفته و با کندن دستگاه از دیوار، دستگاه خودپرداز حاوی 24 میلیون تومان پول را به سرقت برده و از محل متواری شدند. 

جزئیات جدید از سرقت سریالی خودپردازها در تهران/ ماجرای سرقت مجسمه ها این بار تکرار نشود

دومین سرقت با  67 میلیون تومان

تیم های ویژه پلیس اگاهی تهران با دستور رئیس پلیس تحقیقات خود را برای کشف راز سرقت عابر بانک آغاز کرده بودند که این بار خبر رسید دومین عابر بانک در حوالی ونک از یک مرکز آموزش موسیقی سرقت شده است. 22 اسفند مسئولان آموزشگاه موسیقی پارس در خیابان ملاصدرا از سرقت دستگاه عابر بانک داخل آموزشگاه خبر دادند. 

با حضور ماموران در محل مشخص شد این بار هم چهار سارق قوی هیکل باز هم با خودرو وانت دست به سرقت زده و پس از کندن دستگاه از محل قرارگیری آن را داخل وانت انداخته و فرار گرده اند. 

به گفته مسئولان آموزشگاه و بانک، 67 میلیون تومان پول نقد در عابر بانک وجود داشت. 

موضوعی که در این سرقت غیر عادی بود قطع شدن سیستم شب قبل از سرقت بود. موضوعی که باعث شد ماموران فرضیه داخلی بودن سرقت را تقویت کنند. 

این بار میدان مادر، دو ATM با هم سرقت شد

روز 23 فروردین سارقان بار دیگر با یک دستگاه وانت نیسان و ماکسیما به میدان مادر در میرداماد رفته و وارد بانک 24 ساعته کارآفرین شدند. پنج سارق قوی هیکل با کندن دو دستگاه خودپرداز آنها را بار نیسان کرده و متواری شدند. به گفته پلیس در این سرقت 24 میلیون تومان پول نقد سرقت شده است. 

جزئیات جدید از سرقت سریالی خودپردازها در تهران/ ماجرای سرقت مجسمه ها این بار تکرار نشود

سارقان چه کسانی هستند؟

آنچه تاکنون در سرقت های انجام شده از سارقان به جامانده است نشان می دهد، آنها بین 6 تا 8 نفر هستند که قوی هیکل بوده و در ساعات پایانی روز دست به سرقت های خود می زنند. نکته ای که در تمام این سرقت ها مشخص است هوش سارقان در عدم قراردادن خودروهایشان در تیر رس دوربین ها است. در سه سرقت قبلی هیچ ردی از خودرو سارقان به دست نیامده است. 

در نخستین و آخرین سرقت آنچه از تصاویر سارقان  ثبت شده است، نشان می دهد مسلح نیستند. 

تشکیل تیم ویژه برای رسیدگی به پرونده

با سریالی شدن سرقت دستگاه های خودپرداز در تهران، با دستور رئیس پلیس شهر، تیم ویژه ای از کاراگاهان پلیس اگاهی تحقیقات خود را برای دستگیری سارقان آغاز کردند. هم اکنون این تیم ها تلاش خود را برای دستگیری سارقان آغاز کرده اند. 

قسمت دستگاه‌های خودپرداز سرقت شده

یک کارشناس بانک در مورد قیمت دستگاه های سرقت شده و پول های داخل آن گفت: قیمت دستگاه های خودپرداز سرقتی حدود 40 میلیون تومان است. به نظر می رسد دستگاه های سرقت شده از سوی سارقان در روزهای اخیر تنها برای پول های نقد داخل آن سرقت شده و سارقان انگیزه ای برای استفاده یا فروش خود دستگاه ندارند.

وی در مورد پول های داخل دستگاه گفت: مقدار پول داخل دستگاه به شرایط تراکنش های آن دستگاه در طول روز مرتبط است. این دستگاه ها دارای 4 کاست قرار گیری پول است و دو هزار قطعه پول کاغذی در داخل آنها قرار می گیرد. ممکن است یک دستگاه 20 و دستگاهی دیگر 60 میلیون تومان در روز پول داشته باشد. 

به گفته این کارشناس بانک، دستگاه‌های سرقت شده همگی دارای بیمه بوده و جای نگرانی برای بانک ها وجود ندارد.