اعلام جزییات جنایت در قهوه‌خانه

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، از دستگیری عامل جنایت قهوه خانه‌ای در منطقه لواسان در کارخانه‌ای متروکه خبر داد.

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم در تشریح این حادثه گفت: ساعت ۱۷:۰۰ مورخه بیست و چهارم فروردین‌ماه کشف جسد جوانی ۲۱ ساله به نام مهرداد در داخل اتاقک استراحت یک قهوه خانه به کلانتری ۱۶۶ لواسان اعلام شد.

معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ ادامه داد: با حضور مأمورین در محل کشف جسد و تأیید خبر اولیه، بلافاصله موضوع به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی و قاضی کشیک دادگاه عمومی و انقلاب لواسان اعلام؛ با حضور کارآگاهان تیم بررسی صحنه جنایت اداره دهم و همچنین رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسان در محل و تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع قتل عمد، پرونده جهت رسیدگی در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

او گفت: بررسی صحنه جنایت نشان داد که مقتول بر اثر ضربات متعدد جسم تیز به ناحیه سینه و شکم به قتل رسیده و قاتل پس از ارتکاب جنایت اقدام به سرقت دستگاه ضبط تصویر (Recorder) از محل جنایت نموده است.

آغاز تحقیقات پلیسی

سرهنگ مکرم اضافه کرد: با توجه به تحقیقات انجام شده و اطلاعات بدست آمده مبنی بر وجود سابقه اختلاف و درگیری مابین مقتول و خانواده همسر سابقش، در مراحل اولیه رسیدگی به پرونده تحقیقات بر روی اعضای خانواده همسر سابق مقتول متمرکز شد، اما در ادامه و با کشف دستگاه Recorder در بیابان‌های محدوده ارتکاب جنایت و بررسی تصاویر بدست آمده از زمان جنایت، قاتل به نام عبدالله. م. (۲۰ ساله) مورد شناسایی قرار گرفت.

سرهنگ حمید مکرم در خصوص نحوه شناسایی مخفیگاه و دستگیری متهم گفت: با شناسایی عامل جنایت (عبدالله) کارآگاهان با مراجعه به محل سکونت او در منطقه لواسان اطلاع پیدا کردند که او همزمان با وقوع جنایت ناپدید شده و اعضای خانواده اش میز مدعی هستند که از او اطلاعی در اختیار ندارند، اما در ادامه اقدامات پلیسی، کارآگاهان اداره دهم اطلاع پیدا کردند که عبدالله در حال حاضر در کارخانه‌ای متروکه در منطقه کیانشهر که دامادشان (همسر خواهر متهم) در آنجا به عنوان نگهبان مشغول به کار است مخفی شده و قصد دارد تا در فرصتی مناسب و به صورت غیرقانونی از طریق مرز‌های شرق کشور متواری شود. بلافاصله مخفیگاه متهم به صورت دقیق شناسایی و در روز سه شنبه مورخه ۲۸/۰۱/۱۳۹۷، متهم در مخفیگاهش دستگیر و به اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ منتقل شد ".

سرهنگ کارآگاه حمید مکرم، معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ، در پایان گفت: با توجه به شواهد و دلایل بدست آمده از محل جنایت، متهم به ناچار لب به اعتراف گشود و صراحتا به ارتکاب جنایت اعتراف کرد، اما در خصوص انگیزه اصلی جنایت تاکنون اظهارات متفاوت و متناقضی را عنوان نموده که با صدور قرار بازداشت موقت از سوی رئیس شعبه ۱۰۱ دادگاه عمومی و انقلاب لواسان، متهم جهت مشخص شدن انگیزه واقعی جنایت در اختیار اداره دهم ویژه قتل پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفته است.