فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی کشور از فردا

امین حسین نقشینه، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به آخرین وضعیت آب و هوای کشور اظهار کرد: هم اکنون بارش‌ها در مناطقی از استان فارس، خوزستان، لرستان، مرکزی، مناطق مرتفع البرز مرکزی از شدت بیشتری برخودار است و انتظار می رود که امروز سامانه بارشی در استان‌های واقع در دامنه‌های زاگرس، دامنه جنوبی البرز، نواحی مرکزی، سواحل شمال، بخش هایی از جنوب غرب، غرب، جنوب و بتدریج شرق و شمال شرق کشور فعال باشد.

وی افزود: امروز در شمال غرب کشور بارش باران همراه با رعد و برق و وزش باد لحظه ای و در مناطق مستعد تگرگ پیش بینی می شود.

نقشینه ادامه داد: امروز بارش باران در مناطق شمال خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، چهار محال و بختیاری، نیمه شرقی لرستان، غرب اصفهان، قم، مرکزی، قزوین، البرز، تهران و اوایل امشب در غرب و شمال سمنان، مازندران، گلستان، خراسان رضوی از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود که این امر می تواند منجر به آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه ها شود.

به گفته وی؛ امروز در برخی از مناطق جنوب غرب، جنوب نواحی مرکزی و بتدریج نیمه شرقی کشور وزش باد شدید رخ می دهد که این امر می‌تواند سبب خیزش گرد و خاک و کاهش دید شود.

کارشناس هواشناسی با اشاره به اینکه فردا فعالیت سامانه بارشی در نیمه شرقی متمرکز خواهد شد، بیان کرد: روز سه شنبه در شمال شرق، بخش هایی از شرق، دامنه های البرز شرقی بارش باران گاهی با رعد و برق و وزش باد لحظه ای و در مناطق مستعد تگرگ انتظار می رود.

به گفته نقشینه؛ امشب روی مناطق مرتفع البرز مرکزی و زاگرس مرکزی بارش برف پیش بینی می شود.

وی از کاهش ابر در آسمان پایتخت  خبر داد و گفت: براین اساس،  تا روز جمعه برای آسمان تهران، افزایش دما پیش بینی می شود.