آیا قیمت بلیت خط 5 مترو افزایش می یابد؟

بنابر این گزارش، در یکی از جلسات شورای شهر تهران برای تعیین میزان افزایش نرخ بلیت مترو، اعضای شورا پیشنهاد 1500 تومان برای قیمت بلیت خط 5 مترو را ارائه کردند؛ با مخالفت اعضای هیات تطبیق فرمانداری تهران، این پیشنهاد به شورا بازگشت، چراکه افزایش قیمت براساس نرخ تورم نبود.

به پیشنهاد اعضای هیات تطبیق فرمانداری، موضوع نرخ بلیت مترو بار دیگر در جلسه علنی شورای شهر مطرح شد. پیشنهاد قیمت 1000 تومان برای خط 5 مترو از طرف اعضای هیات تطبیق در این جلسه بیان شد که مخالفت اعضای شورای شهر را در پی داشت. اعضای شورای شهر قیمت 1000 تومان برای خط 5 مترو بسیار کم دانستند و عنوان کردند که قیمت خدمت رسانی به حومه تهران و داخل شهر یکسان می شود. به اعتقاد آنها، مردم تهران نباید جور خدمت رسانی به مردم کرج را بدهند.

محمد علیخانی عضو شورای شهر در پاسخ به اصرار اعضای شورا مبنی بر تعیین قیمت 1500 تومان برای خط 5 مترو گفت: چنانچه  اعضای شورا این قیمت را مصوب کنند، بطور حتم با مخالفت فرمانداری مواجه خواهد شد .

علیخانی افزود: در صورت  اختلاف نظر در خصوص میزان افزایش قیمت بلیت خط 5، این موضوع به شورای حل اختلاف ارجاع خواهد شد و با توجه به اطاله دادرسی و زمان بر بودن موضوع، خدمات خط 5 مترو باید تا نیمه های سال 97 به قیمت سال گذشته ارائه شود. چنانچه هم اکنون اعضای شورا با قیمت پیشنهادی فرمانداری در این خصوص موافقت نمایند، این افزایش نرخ اعمال می شود و مترو ضرر نخواهد کرد.

عضو شورای شهر در این خصوص اظهار داشت: هنگامی که خط 5 مترو تا هشتگرد توسعه یابد، در هنگام نرخ گذاری برای آن قیمت بلیت خط 5 را نیز افزایش می دهیم و می توانیم با ارائه  مستندات کافی موافقت مراجع بالادستی را نیز اخذ کنیم.