منتظر بارندگی در سراسر کشور باشید

سازمان هواشناسی اعلام کرد امروز در اغلب نقاط کشور شاهد بارش باران خواهیم بود و فردا در ارتفاعات البرز مرکزی برف می‌بارد.

 
مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور گفت: با ادامه فعالیت سامانه بارشی در کشور امروز (یکشنبه) در غالب استان‌های کشور بارش باران و در برخی نقاط رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

احد وظیفه افزود: در شرق و جنوب شرق کشور بارش‌ها عمدتاً خفیف و پراکنده خواهد بود، اما وزش باد در شرق کشور در برخی ساعات شدید پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: فردا (دوشنبه) در نیمه شمالی کشور به جز شمال غرب، بارش باران، گاهی همراه با رعد و برق و وزش باد ادامه می‌یابد. همچنین وزش باد شدید در نیمه شرقی به ویژه در شمال شرق و شرق کشور پیش‌بینی می‌شود. بارش برف نیز در ارتفاعات البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور افزود: روز سه‌شنبه بارش باران، گاهی رعد و برق و وزش باد شدید در مناطقی از دامنه‌های شرقی زاگرس، مرکز کشور و دامنه‌های جنوبی البرز و به تدریج بعدازظهر بارش پراکنده در شرق و شمال شرق کشور پیش‌بینی می‌شود.

به گفته وظیفه، نیمه شرقی خلیج‌فارس فردا و پس‌فردا (دوشنبه و سه‌شنبه) بعدازظهر مواج است دریای خزر از اواخر امروز مواج می‌شود و این شرایط تا ابتدای روز سه‌شنبه ادامه خواهد داشت.

هوای تهران امروز، فردا و پس‌فردا نیمه‌ابری تا ابری، در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی شده است. بیشترین دمای هوای پایتخت ۲۴ و کمترین دمای هوای پایتخت ۱۲ درجه سانتیگراد اعلام شده است.