اعلام جرئیات کمک هزینه ازدواج به مددجویان کمیته امداد

علی کریمی اصل، معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهرانبا بیان اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد تأمین کمک هزینه خرید جهیزیه برای نوعروسان و هدیه ازدواج به پسران است، گفت: در سال 96 دو هزار و 37 نوعروس نیازمند به خانه بخت رفتند.

وی به با اشاره به اینکه با هدف توسعه فرهنگ ازدواج آسان کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان و هزینه ازدواج به پسران اهدا می‌شود، ادامه داد: در سال 96 بیش از هفت میلیارد و 99 میلیون تومان برای ازدواج جوانان نیازمندان هزینه شد.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران کمک هزینه ازدواج به پسران را سه میلیون تومان اعلام کرد و افزود: کمک هزینه خرید جهیزیه به نوعروسان ساکن در مناطق محروم، پنج میلیون تومان و در مناطق برخوردار چهار میلیون تومان است.

کریمی با اشاره به اینکه همه نوعروسان تحت حمایت کمیته امداد از خدمات مشاوره‌ای ازدواج بهره مند می‌شوند، بیان داشت: خدمات مشاوره‌ای  و کارگاه‌های آموزشی با هدف ازدواج آگاهانه و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مددجویان تحت حمایت ارائه می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه یکی از اهداف مهم کمیته امداد ازدواج مجدد زنان سرپرست خانوار است، گفت: در سال گذشته 176 نفر از زنان تحت حمایت کمیته امداد تهران ازدواج مجدد داشته‌اند که بیش از 651 میلیون تومان برای ازدواج آنها هزینه شده است.

معاون حمایت و سلامت کمیته امداد استان تهران به تعداد نوعروسانی که از ابتدای سال 97 تاکنون کمک هزینه خرید جهیزیه دریافت کرده‌اند، اشاره کرد و ادامه داد: برای این امر 500 میلیون تومان تأمین اعتبارشد که هم اکنون هیچ نوعروس نیازمندی در نوبت دریافت کمک هزینه خرید جهیزیه نیست.

کریمی اضافه کرد: 150 نوعروس نیازمند در استان تهران از ابتدای سال جاری تاکنون از کمک هزینه خرید جهیزیه بهره مند شدند.