فعالیت غیرمجاز 90 درصد مهدهای کودک در تهران

احمد خاکی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران در مراسم تقدیر از مربیان و مدیران برتر مهد‌های کودک استان تهران که امروز(سه‌شنبه) در شیرخوارگاه آمنه برگزار شد، اظهار کرد: دوره پیش از دبستان برای کودکان از اهمیت بالایی برخوردار است و کشور‌های پیشرفته برای این دوره برنامه‌ریزی ویژه‌ای را لحاظ می‌کنند.

وی در ادامه تصریح کرد: بررسی نوع و آمار آسیب‌های اجتماعی و گرایش افراد در سنین بالا به این آسیب‌ها نشان می‌دهد که باید برنامه ریزی دقیق تری را برای دوره پیش از دبستان کودکان طراحی و سپس اجرایی کنیم.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران خاطرنشان کرد: در سیاست‌گذاری‌های کشور در حوزه کودکان باید اهمیت بیشتری قائل شویم و دقت نظر بالاتری را به کار بگیریم.

خاکی تاکید کرد: آمار‌ها نشان می‌دهد که از مجموع یک میلیون و 480 هزار کودک در استان تهران، تنها 45 هزار و 800 کودک در مهدهای کودک‌ مجاز حضور دارند.

وی در ادامه اضافه کرد: متاسفانه ۹۰ درصد مهد‌های کودک به صورت غیرمجاز فعالیت می‌کنند و تنها ۱۰ درصد این کودکان، در مهدهای کودک‌ مجاز تحت آموزش قرار می‌گیرند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان تهران یادآور شد: امیدواریم شرایطی پیش بیاید که دغدغه تامین مالی مهدهای کودک جای خود را به دغدغه‌های آموزشی بدهد.

خاکی اضافه کرد: خوشبختانه در سال گذشته کمترین مورد دغدغه را در مهد‌های کودک استان تهران داشتیم و این امر ناشی از حضور موثر مدیران و مربیان دلسوز و متخصص در مهد‌های کودک است.

وی خاطرنشان کرد: هزینه کرد مهد‌های کودک با شهریه‌ای که از کودکان اخذ می‌شود، همخوانی ندارد و تنها درآمد ۲۰ درصد مهدهای کودک‌ استان تهران با هزینه‌هایی که صرف می‌کنند، مطابقت دارد.